Huvudmeny

Londons innerstad

Startat av Ersa, 07 januari 2010, 02:37:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Det första man ser efter att ha kommit ut från Green Parks tunnelbanestation är en Volvo B7TL med kaross från East Lancs.

En Dennis Trident som heter "Connex TA92" enligt databasen, men som är uppmärkt 9792. Linje 211 verkar enbart köras av Abellio London, så jag får väl lita på det.

En enda Routemaster såg vi, men vid flera tillfällen under dagen. Alltid på linje 9.

Här i höjd med Old Bond Street.

Bussmicke

Trevligt, snart 5 år sedan sist jag var där.
Då jagade man Routmaster, nu blir det Omni...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Trevligt men sover du inte på natten???  ;D  Nu kunde man ju se på bild vilket system som syns bäst matris eller rullband.. Gillar de konservativa engelsmännen i denna fråga  ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

larsbudtz.dk

Citat från: Bussmicke skrivet 07 januari 2010, 02:56:26 AM
Då jagade man Routmaster, nu blir det Omni...

Så vidt jeg kunne se, var (i sommeren 09) de eneste OmniDækkere dem der hørte til hos Transdev i Hounslow. Til gengæld kørte de på meget lokale ruter, så det var let at finde dem.

Her Hounslow Garage:

Her to OmniDækkere (Der holder en bagved) på Hounslow Garage (Beklager den lave kvalitet, men det var det eneste jeg havde hvor den holdt forrest i køen  :():