Huvudmeny

Mercedes

Startat av Hans Fredriksson, 06 januari 2010, 20:47:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hans Fredriksson

Finns väl egentligen bara ett fel på Mercedes och det är att man inte ser stjärnan när man backar.

En filmsnutt när Mercedesen, jag och frun befinner sig på Hökensås

Mölle-Mats

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 06 januari 2010, 20:47:47 PM
Finns väl egentligen bara ett fel på Mercedes och det är att man inte ser stjärnan när man backar.

;D ;D ;D ;D ;D

Nico

Nja, bäste bror! Visserligen är väl Jaguar-bilarna fortfarande (som en bil ska vara) bakhjulsdrivna, men på något vis måste jag säga att det känns lite underligt med att detta mer eller mindre ärkebrittiska (dvs. oljedroppande) bilmärke numera styrs från den forna juvelen i kronan. Då känns det faktiskt betydligt mera stabilt att vända sig med sina förhoppningar i riktning mot Stuttgart... eller München för den delen...!  ;D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Kristian

Fin bil, så ska en Mercedes se ut enligt mig.
Citat från: Nico skrivet 06 januari 2010, 22:14:07 PM...eller München för den delen...!  ;D
Den där raden gillade jag. 8) ;D

Ulf Rådeström

Nä nä....blicken vänds visserligen åt samma håll, men inte fullt så långt dock - Ingolstadt  :D

Mölle-Mats

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 06 januari 2010, 23:43:07 PM
Nä nä....blicken vänds visserligen åt samma håll, men inte fullt så långt dock - Ingolstadt  :D
Allt enligt devisen "jag betalar hellre trettio "tuss" extra för att slippa titta på ett VW-märke på ratten (eller femtio för att slippa ett Skoda-märke för den delen) ..."  ;D  

Under skalet är det ju samma prylar - så jag har nöjt mig med ett par ex av das Auto och fått en bra slant över att göra andra trevliga grejer för i stället!!!  8)

Men drömmen om en Tata XF med en sån där hoppande kissekatt på hägrar fortfarande ...  :-*

groenis

Efter att ha trampat igenom ett antal bilar (56st -82 innan jag lämnade bilhandlar världen)
så självklart finns det drömbilar,bruksbilar,måste ha bilar samt va har du kvar DEN bilen.
Men det mitt hjärta klappar mest för är ändå en Autobahnlimo MB W116 helst den raka 6:an som fanns -79 till -80 en motor i rakt nedstigande led från Måsvingen -56.

Jag uppskattade Hans välbevarade W115 240 diesel satt bara och njöt av motorljudet
samt mindes när man tittade på spiralen innan start körsbärsrött dra

Nico du har två trevliga märken i Stuttgart de samarbetade på en modell gissa vilken

/Lennart

Nico

Porsche är för all del trevligt, men jag föredrar nog ändå Mercedes...  :D

Vad gäller samarbete mellan dessa två märken så gissar jag på att du avser en sportversion av Mercedes Benz 500E / E 500 i modellserien W124? I alla fall så tillverkades en sådan variant mellan åren 1991-1995 som ett till stort del handbyggt projekt där bilarna rullades fram och tillbaka mellan Mercedes och Porsche under sammansättningen.

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bengt Jönsson

Citat från: Mölle-Mats skrivet 07 januari 2010, 02:01:59 AM
Allt enligt devisen "jag betalar hellre trettio "tuss" extra för att slippa titta på ett VW-märke på ratten (eller femtio för att slippa ett Skoda-märke för den delen) ..."  ;D  

Under skalet är det ju samma prylar - så jag har nöjt mig med ett par ex av das Auto och fått en bra slant över att göra andra trevliga grejer för i stället!!!  8)

Men drömmen om en Tata XF med en sån där hoppande kissekatt på hägrar fortfarande ...  :-*

Tata ??  Du menar väl  Tatra..  8)
Njae.. I princip kanske men "en liten fågel" pep i mitt öra och sade att toleransgränserna är olika hårt satta för resp. badge på ratten.  ;D :o 8) ::)

Men hur många vet att bilen BIL, dvs tråkpräktiga och snusförnuftiga Toyota Corolla tillverkas i Adapazari i Turkiet . ..
:o :o :o

/B

Bengt Jönsson

"Rysslandskryssare"!
Perfekt att betvinga detta  jättelika land med sina ibland undermåliga vägar och med en kaross värdig en stridsvagn!
;D

/B

groenis

Bengt
Jag tror Mölle-Mats drömmer om den indiska Tata en liten billg bil som är fullutrustad. ;)

Nico
Helt rätt det var W124 sportmodellen jag tänkte på detta innan MB köpte AMG som ansågs då vara
lite vid sidan av och inte riktigt rumsren.

/Lennart

Niklas Bygdestam

Tyvärr fungerar inte länken för mig. ???
Men är det din vanliga vita Mercedes från omkring 1970 som du visar?

Jag upplever alltid att det är lite kärlek mellan dig och den bilen :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Mölle-Mats

Citat från: groenis skrivet 07 januari 2010, 14:04:42 PM
Bengt
Jag tror Mölle-Mats drömmer om den indiska Tata en liten billg bil som är fullutrustad. ;)
Ja självfallet!  ;D

Annars finns det ju en del tänkvärda deviser typ:

- There are cars, and there are Jaguars!

- When other cars are getting used, a Jaguar becomes classic!

Osv osv ...

Hans Fredriksson

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 07 januari 2010, 14:20:06 PM
Tyvärr fungerar inte länken för mig. ???
Men är det din vanliga vita Mercedes från omkring 1970 som du visar?

Jag förmodar att du hör ljud men ser ett rörligt mönster i din Media Play-spelare.
Googla på "Media Play och Codec" och ladda hem så ska det säkert fungera.