Huvudmeny

Grandell's Cityliner II

Startat av Niclas Rosenius, 06 januari 2010, 20:47:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

I dag blev det jakt på denna Cityliner som JoSe hade sett igår morse vid ett av hotellen i Uppsala. Eftersom den var finsk så förstod vi att den var här för Storvreta Innebandycup.

Det blev en hel del omkring åkandes innan vi hittade den.

//Niclas

Bergenga

"Skåpmat" fra 09.09.09 i Helsingfors. ;)

Fikk du tak i karossnr. på bussen? Jeg har tidligere bare klart å få tak i chassinummer fra en finsk webside.
Mvh.
Øyvind Berg

Niclas Rosenius

Citat från: Øyvind Berg skrivet 06 januari 2010, 21:06:08 PM
"Skåpmat" fra 09.09.09 i Helsingfors. ;)

Fikk du tak i karossnr. på bussen? Jeg har tidligere bare klart å få tak i chassinummer fra en finsk webside.

Finns ingen karossnr inne i denna buss. Men eftersom jag fick tag på chnr så kollaxde jag i min lilla  lista över Pilsting-byggda bussar och där hittade detta knr: P14-0287  ;D

Sedan vill jag tacka  Oskar A och JoSe för trevlig jaktsällskap också.

//Niclas

Bergenga

Takk for opplysningen!

Forøvrig ganske bra bilder! Hvit buss i snøen er ofte ganske vanskelig å få til.
Mvh.
Øyvind Berg

Niclas Rosenius

Citat från: Øyvind Berg skrivet 06 januari 2010, 21:41:33 PM
Takk for opplysningen!

Forøvrig ganske bra bilder! Hvit buss i snøen er ofte ganske vanskelig å få til.

Ingen orsak.

Jo, jag vet att det är svårt att fånga en vit buss mot vit bakgrund så man blir glad när man lyckas så pass väl som dessa bilder blev.

//Niclas

Oskar A

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 06 januari 2010, 21:28:32 PM

Sedan vill jag tacka  Oskar A och JoSe för trevlig jaktsällskap också.

//Niclas

Trevliga bilder och tack själv för en trevlig dag.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bergenga

Her er mitt bilde fra Helsingfors. Bare et helt standard bilde med en ikke helt optimal komposisjon på grunn av veien og bilen ved siden.

BUI-655 i Helsinki, 09.09.09.
Mvh.
Øyvind Berg

Niclas Rosenius

Mycket trevligt, Øyvind.

//Niclas

antti-p

BUI-655 har chassinummer WAGP14ZZ174001679 och har fått registerskyltar 30.05.2007, 51 platser och längden är 12240 mm

Niclas Rosenius

Citat från: antti-p skrivet 07 januari 2010, 22:45:01 PM
BUI-655 har chassinummer WAGP14ZZ174001679 och har fått registerskyltar 30.05.2007, 51 platser och längden är 12240 mm

Första regdatumet var tacksamt att få.

Vet du hur många nya Cityliner det finns i Finland?

Har 6 st noterade i min lista men det är ju inte helt säkert att alla gått till Finland för det.

//Niclas