Tio vinterbilder från Lund

Startat av Cyklisten, 06 januari 2010, 17:14:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Det har inte varit särskilt många bilder från mig under den senaste månaden. Skälet var dels tidsbrist, dels att mitt ganska gammalt objektiv började sabotera skärpan. Delarna började sitta lite löst osv. Nu fick jag en ny objektiv av min fru (det nya Canon kitobjektiv med bildstabilisering, räcker för mina behov) och utnyttjade den lediga dagen får att fånga några få bussar som var ute och rullade.

Först en vikariebuss, hur annars

En låtsas-Swebus står och inväntar avgångstiden.

Bergkvarabuss 325

En annan vikarie ankommer till Lunds centralstation.

Även en lådbuss var ute och rullade på 10:an, dock utan fungerande skyltning.

Ystad-Scanian 2456 klarade sig bra utan vikariedekaler.

Lådbussen igen, här får dock den trevliga omgivningen vara med.

En mera "erfaren" vikarie. Någon verkar ha förväxlat stolpar på hållplatsen i bakgrunden, i alla fall när det gäller regionbussarnas destinationer och tidtabeller.

Vest:en verkar ha fått ett nära möte med någon frusen snödriva.

Tro det eller ej, idag tog jag min första bild på en Nobina-buss!  ;)

Möllers

Snyggt skoj du hittade med några Veolior 28xx med hittade så många sist jag var där.

yngrot

Är det nån som har koll på hur dessa omtalade "lådbussar" fungerar nu för tiden??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Cityliner

Citat från: Cyklisten skrivet 06 januari 2010, 17:14:29 PM

En låtsas-Swebus står och inväntar avgångstiden.

En förare på Swebus express stannade bussen i Köpenhamn, o sen ville den inte starta. och när det strular till sig så ringer de eliten.....;)