Huvudmeny

Mera Ikarus

Startat av Martin Edwardsson, 06 januari 2010, 00:16:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Edwardsson

Här kommer lite bilder från en rundresa i Europa jag var på för några år sedan, besökte bl.a Budapest och Sofia för lite härlig Ikarus åkning :)

Vi börjar med Budapest och en 280:a ledvagn en kall snöig novemberdag

Här kommer en 260:a som jag dessutom också åkte en kort sträcka med

Samma buss taget från hållplatsen jag klev av på

Och här är lite bilder från Sofia några dagar senare
En 280:a

En till

I Sofia rullar också trådbussvarianten av Ikarus 280, tror att den har beteckning 280T

Här har vi ytterligare en 280:a

Samma vagn

Cyklisten

Det känns fint, försök helst få hela bussen på bilden :D Gillar dessa Ikarus, påminnner mycket om barndomen.

Martin Edwardsson

Jodå, hela bussen är med på samtliga bilder utom en, däremot så tror jag att jag gör nåt fel när jag publicerar bilderna för det har varit strul innan och en del av varje bild försvunnit, men på min dator så går det att klicka på varje bild så får man upp hela, trodde först att det var min webbläsare som krånglade men det verkar som att felkällan är jag själv :) Jag använder photobucket för att publicera bilderna

Bussmicke

Har du frontbilder på de tre sista?
Speciellt Trådbussen.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Martin Edwardsson

Nej tyvärr inte, på en annan Ikarus 280T så har jag en bild där man ser frontpartiet snett från sidan, det är för övrigt samma bild som jag har som miniatyrbild vid min profil men där ser man inte ens att det är en trådbuss. Det är för övrigt i stort sett alla Ikarusbilder jag har, man åkte jättemycket Ikarus förr när man var yngre men tyvärr så fotade man inte så mycket då(dumt nog) :(