Trettondagsafton 1976

Startat av Hasse L, 05 januari 2010, 10:49:07 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L



Undan den begynnande snöyran söker fotografen lä i Djurgårdsfärjans dåvarande terminalbyggnad. En oidentifierad H35:a passerar norrut. Dubbeldäckare var inte så vanliga på linje 59. Liknande dagens situation då antalet tillgängliga MAN boggibussar överstiger antalet turer på 47:an och 76:an och måste sysselsättas på nuvarande 59:a (som är den linje där dom i någon mån också tar sig fram) så tursattes dubbeldäckare av motsvarande anledning på den äldre 59:an. Ett trevligt inslag inslag i stadsbilden, men kapaciteten behövdes ju inte.

Svoca

#1
Citat från: Hobgoblin skrivet 05 januari 2010, 10:49:07 AM


Undan den begynnande snöyran söker fotografen lä i Djurgårdsfärjans dåvarande terminalbyggnad. En oidentifierad H35:a passerar norrut. Dubbeldäckare var inte så vanliga på linje 59. Liknande dagens situation då antalet tillgängliga MAN boggibussar överstiger antalet turer på 47:an och 76:an och måste sysselsättas på nuvarande 59:a (som är den linje där dom i någon mån också tar sig fram) så tursattes dubbeldäckare av motsvarande anledning på den äldre 59:an. Ett trevligt inslag inslag i stadsbilden, men kapaciteten behövdes ju inte.
Härlig bild!  En orsak att till H35 tursattes på andra linjer än 48 (gick mest där under denna tid) var
när det var ATR-mätning just på 48:an. Till glädje kunde man då få se H35 på andra dubbeldäckarlinjer som bilden visar. 48:an gick då enbart med ATR-utrustade enkeldäckare
H34 Leyland.

john

Samma i Hornsberg när det var ATR på 54an kunde man få åka  Bussing dubbeldäckare på andra linjer 56an brukade ha enbart dubbeldeckare vid dessa tillfällen det var guld. Lika kunde man få åka Brommas Bussingar i stan när man lånade ATR vagnar från Hornsberg :).

MVH John.