Huvudmeny

Dålig stil

Startat av Mustman, 03 januari 2010, 23:35:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richard

Men gud det handlar ju om att ge och ta, bussen hade kört 3 meter från Hållplatsen jag fattar ingenting av ert resonemang men ni får som ni vill resenärerna får skylla sig själva som många här skriver.

- är dom så dumma så dom inte kommer i tid får dom skylla sig själva
- dom får ta nästa buss går ju om 10 minuter
- bakdörrarna kan ju gå upp inte roligt

det finns många ursäkter för att inte släppa på damen ok skit i det då släpp inte på henne det är rätt skit i passageraren  låt henne stå nästa buss går ju ändå om 10 minuter samma gamla visa föraren har rätt passageraren får skylla sig själv ok då får dom göra det då vi får skylla oss själva för att vi är så förbannat korkade att vi över huvud taget åker buss vi kanske alla skulle sluta åka då, resulterar i förare som får sparken tänk på det istället.
Alla bussar kanske skulle köra tomma ja då blir ni väl nöjda eller?

Jag har lärt mig genom åren att inte argumentera med förare i många fall är det som att tala till en vägg, så jag skiter väl i det då.

Slutkommentar


Niclas Rosenius

Citat från: Richard von Sauperl skrivet 04 januari 2010, 21:39:58 PM
Men gud det handlar ju om att ge och ta, bussen hade kört 3 meter från Hållplatsen jag fattar ingenting av ert resonemang men ni får som ni vill resenärerna får skylla sig själva som många här skriver.

- är dom så dumma så dom inte kommer i tid får dom skylla sig själva
- dom får ta nästa buss går ju om 10 minuter
- bakdörrarna kan ju gå upp inte roligt

det finns många ursäkter för att inte släppa på damen ok skit i det då släpp inte på henne det är rätt skit i passageraren  låt henne stå nästa buss går ju ändå om 10 minuter samma gamla visa föraren har rätt passageraren får skylla sig själv ok då får dom göra det då vi får skylla oss själva för att vi är så förbannat korkade att vi över huvud taget åker buss vi kanske alla skulle sluta åka då, resulterar i förare som får sparken tänk på det istället.
Alla bussar kanske skulle köra tomma ja då blir ni väl nöjda eller?

Jag har lärt mig genom åren att inte argumentera med förare i många fall är det som att tala till en vägg, så jag skiter väl i det då.

Slutkommentar



   Man blir så himla trött på din attityd och inställning.

   Vad har man hållplatser till för?

   Jo för att folk skall stå där och invänta bussen. Samma sak med en tågstation eller flygplats. Är man inte i tid så får man skylla sig själv.

   Om du fick bestämma så skulle bussarna stanna var som helst, hur skulle det se ut.

   Och jag hoppas i så fall den gången du har så väldans bråttom till ett viktigt möte som din karriär står på spel att du åker med en jättesnäll förare som tar upp folk vid varje trafikljus bara för att det står nån utanför som vill med för dom missade bussen vid hållplatsen.  Och komma försent till detta viktiga möte. Undrar hur du skulle uppleva situationen då?

   Vi har regler i vårt samhälle och att folk har så svårt att acceptera vissa av dom.

   //Niclas

Mustman

Jag tror att mycket handlar om att människan tycker det är kul att ha makt. Kan jag skita i att låta en kund kliva på så gör jag det. Även om jag är något tidig, fortfarande står på hållplatsen eller just lämnat den. Och alla de förare som då och då visar en glimt av med mänsklighet kommer vara de som kunderna gillar bäst. Som Richard von Sauperl säger så kanske det vore skönare för förarna att tomköra...
"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."

Richard

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 04 januari 2010, 21:50:09 PM
   Man blir så himla trött på din attityd och inställning.

   Vad har man hållplatser till för?

   Jo för att folk skall stå där och invänta bussen. Samma sak med en tågstation eller flygplats. Är man inte i tid så får man skylla sig själv.

   Om du fick bestämma så skulle bussarna stanna var som helst, hur skulle det se ut.

   Och jag hoppas i så fall den gången du har så väldans bråttom till ett viktigt möte som din karriär står på spel att du åker med en jättesnäll förare som tar upp folk vid varje trafikljus bara för att det står nån utanför som vill med för dom missade bussen vid hållplatsen.  Och komma försent till detta viktiga möte. Undrar hur du skulle uppleva situationen då?

   Vi har regler i vårt samhälle och att folk har så svårt att acceptera vissa av dom.

   //Niclas

Jag talar inte om att man ska släppa på folk var som helst ämnet handlade om ifall man skulle släppa på damen i filmen vilket jag tycker att föraren borde ha gjort, sen får andra tycka vad dom vill och min attityd jo tack passar det inte att man kritiserar då har man dålig attityd och inställning.

yngrot

Bara att hålla med Lars Ö och Niclas R.. Jag kan inte förstå att de ska vara så svårt att begripa hur det ligger till. Men Rickard von Sauperl  brukar du springa efter ett tåg och få det att stanna oxå??  Ditt namn antyder att du är lite för mer och vill att alla skall göra som du vill... Men att övriga resenärer som kom i tid skall förlora på alla som kommer försent det tänker du inte på... Står man vid rödljus så är det vanligt att bussen dessutom får vänta extra länge om man inte kör när man fått grönt ljus..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jonas

Citat från: Richard von Sauperl skrivet 04 januari 2010, 21:39:58 PM
Men gud det handlar ju om att ge och ta, bussen hade kört 3 meter från Hållplatsen jag fattar ingenting av ert resonemang men ni får som ni vill resenärerna får skylla sig själva som många här skriver.

- är dom så dumma så dom inte kommer i tid får dom skylla sig själva
- dom får ta nästa buss går ju om 10 minuter
- bakdörrarna kan ju gå upp inte roligt

det finns många ursäkter för att inte släppa på damen ok skit i det då släpp inte på henne det är rätt skit i passageraren  låt henne stå nästa buss går ju ändå om 10 minuter samma gamla visa föraren har rätt passageraren får skylla sig själv ok då får dom göra det då vi får skylla oss själva för att vi är så förbannat korkade att vi över huvud taget åker buss vi kanske alla skulle sluta åka då, resulterar i förare som får sparken tänk på det istället.
Alla bussar kanske skulle köra tomma ja då blir ni väl nöjda eller?

Jag har lärt mig genom åren att inte argumentera med förare i många fall är det som att tala till en vägg, så jag skiter väl i det då.

Slutkommentar

Ojoj, här var det en som är irriterad...

Men om man vänder på det hela och gör som du säger, hur skulle det fungera då tror du?
Skulle bussen ta på passagerare så fort den stod still även om det är i en bilkö eller övergångsställ?

Problemet är att OM man är "snäll" och öppnar dörren i en liknande situation, så "lär" man kunden ett felaktigt beteende(de allra flesta skulle INTE förstå att det är ett undantag).
Detta gör att kunden(och de som ser det hela) i framtiden kommer att förvänta sig att man ALLTID har rätt att bli påsläppt vid trafikljusen(oavsätt trafiksituation, för det ha en passagerare normalt ingen kolla på).
Detta är som du kanske förstår inget som är speciellt lämpligt eller praktiskt och till och med olagligt(se Niclas inlägg).

Det kanske kan uppfattas som småaktigt eller trångsynt att inte öppna dörrarna men av verkligheten tvunget, annars kommer det inte att fungera.
Och ju tätare bussarna går desto viktigare att INTE släppa på någon annanstans än vid hållplatserna.

Men visst kan man göra undantag, om man t.ex kör i norrland och det är flera mil till nästa hållplats(= för långt att springa) och nästa buss kommer om en vecka...  ;)

Mustman

men det är för h*****e lättare att stoppa en buss än ett tåg, en färga eller ett flyg. Jag menar från min sida att man inte ska stoppa bussar lite här och vara, utan att man i närheten av en hållplats kanske kan tänka sig att öppna dörrarna. Och något som stör mig ännu mer är när förare rullar iväg, trotts att de sätt en komma springande och vifta när bussen står kvar på hållplatsen.

Åter igen vill jag fråga Herrarna om ni aldrig någonsin kommit sent
"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."

Richard

Citat från: Lars Ödlund skrivet 04 januari 2010, 21:51:13 PM
Om du nu inte kan acceptera att du får mothugg från dem som varit ute i trafiken i många år så förstår jag inte varför du ens skriver i tråden?

Om du inte klarar av att acceptera att det finns ett flertal orsaker till att man sköter resandeutbytet på hållplatserna så är det ju din ensak men du får ju acceptera att du får mothugg.

Du ska veta Lars att jag är inte en duvunge vad gäller trafiken du skriver att kan jag inte acceptera att jag får mothugg av förare som varit ute i trafiken i många år, ja du jag har mer på fötterna än vad ni tror jag är ingen nybörjare vad gäller trafiken jag har varit intervjuvad av både radio och tidningar och är väl insatt i trafik o regler så mothugg kan jag ta tro inget annat.

varför jag kommenterar är ju ämnet som sådant att skribenten tyckte att det var dålig stil och det tycker jag också rätt eller fel spelar ingen roll, jag ville bara skriva att föraren hade mer att vinna på att släppa på damen i den situationen än att köra vidare.

Det var allt och som jag skrev innan att det är inte lönt att kritisera förare för då har man automastiskt fel attityd och inställning.

Jag har tagit fighten med många förare i mina dar o tro mig att det är inte alltid lätt att sätta mig på plats, det är inte meningen heller så länge som förarna beter sig som don ska.

Men ok jag fattar vinken bara för att jag tycker annorlunda så ska jag inte få kommentera tråden det är väl det du menar Lars.

Ok bra då ska jag hädanefter bara vara medlem vid sidan av och inte skriva att jag tycker annorlunda.

:-X :-X :-X

Richard

Citat från: yngrot skrivet 04 januari 2010, 22:06:13 PM
Bara att hålla med Lars Ö och Niclas R.. Jag kan inte förstå att de ska vara så svårt att begripa hur det ligger till. Men Rickard von Sauperl  brukar du springa efter ett tåg och få det att stanna oxå??  Ditt namn antyder att du är lite för mer och vill att alla skall göra som du vill... Men att övriga resenärer som kom i tid skall förlora på alla som kommer försent det tänker du inte på... Står man vid rödljus så är det vanligt att bussen dessutom får vänta extra länge om man inte kör när man fått grönt ljus..

Du ska inte skriva att jag är förmer pga mitt namn, jag har aldrig tyckt att jag är bättre än någon annan, jag har ställt upp och jobbat gratis åt kyrkor och röda korset hjälpt dom som har det svårt i samhället så kom inte att påstå att jag är förmer det är nästan en förolämpning på mig som person.

Nej jag springer inte efter tåg och det var inte det heller det som tråden handlade om dessutom eftersom han ändå stod stilla i över 20 sekunder så hade övriga resenärer ändå inte blivit lidande för det hade inte kostat honom någon extra tid.

Men nog om det när folk förolämpar mig och tycker att jag är förmer så kommenterar jag inte mer. Mitt sista inlägg skriv vad ni vill.

yngrot

Jo men det kan visst ta extra tid för kör du inte när det är grönt kan du få vänta extra länge och då blir bussen ännu mer sen och vem vinner på det ???  Nej det enda som gäller är att komma i tid och hur svårt är det att förstå det ??  Det går inte att vara snäll för då blir det som andra sagt att folk tror det är ok att få komma på överallt...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jonas

Citat från: Mustman skrivet 04 januari 2010, 22:11:42 PM
Jag menar från min sida att man inte ska stoppa bussar lite här och vara, utan att man i närheten av en hållplats kanske kan tänka sig att öppna dörrarna. Och något som stör mig ännu mer är när förare rullar iväg, trotts att de sätt en komma springande och vifta när bussen står kvar på hållplatsen.

Åter igen vill jag fråga Herrarna om ni aldrig någonsin kommit sent

Om bussen är i tid eller tidig = Ja, då kan/ska man stå kvar och vänta(om man sett passageraren, vilket inte är säkert).

Om bussen är sen = Nej, då får passageraren ta nästa buss(speciellt viktigt om det är kort intervall mellan bussarna).

När man kommer sent till bussen har man INTE blivit ifrånåkt, man har MISSAT bussen!

Det finns ett talesätt som lyder: "spring aldrig efter en kvinna eller en buss, det kommer alltid en ny"  ;)

Niclas Rosenius

Citat från: Richard von Sauperl skrivet 04 januari 2010, 22:20:07 PM
Du ska inte skriva att jag är förmer pga mitt namn, jag har aldrig tyckt att jag är bättre än någon annan, jag har ställt upp och jobbat gratis åt kyrkor och röda korset hjälpt dom som har det svårt i samhället så kom inte att påstå att jag är förmer det är nästan en förolämpning på mig som person.

Nej jag springer inte efter tåg och det var inte det heller det som tråden handlade om dessutom eftersom han ändå stod stilla i över 20 sekunder så hade övriga resenärer ändå inte blivit lidande för det hade inte kostat honom någon extra tid.



  Nej, konstigt att folk inte springer efter tåg, för det vet ju folk att det inte stannar för det. Men så fort det gäller busstrafik kommer folk dåliga sidor fram. JAG SKALL BARA MED även om man nästan har blivit ihjäl körd på kuppen.

  Sedan att folk inte kan inse att och kan vänta 5-10 minuter till nästa buss fattar jag inte. Har vi så j-vla bråttom igentligen. Varför är folk så förbaskat stressade för och inte kan acceptera vilka regler som gäller.

  Det är folk dåliga attityd i allmänhet precis som Z skriver att man lär folk en dålig vana. Får man göra detta en gång så blir det lätt att man kräver att man får göra detta nästa gång.

  //Niclas

 

Richard

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 04 januari 2010, 22:27:26 PM
  Nej, konstigt att folk inte springer efter tåg, för det vet ju folk att det inte stannar för det. Men så fort det gäller busstrafik kommer folk dåliga sidor fram. JAG SKALL BARA MED även om man nästan har blivit ihjäl körd på kuppen.

  Sedan att folk inte kan inse att och kan vänta 5-10 minuter till nästa buss fattar jag inte. Har vi så j-vla bråttom igentligen. Varför är folk så förbaskat stressade för och inte kan acceptera vilka regler som gäller.

  Det är folk dåliga attityd i allmänhet precis som Z skriver att man lär folk en dålig vana. Får man göra detta en gång så blir det lätt att man kräver att man får göra detta nästa gång.

  //Niclas

 

Suck  :-X

Varför är förarna så stressade har dom så bråttom ??

Jag säger suck igen tröttnar på diskussionen

Mustman

jag är imponerad av er! Att alltid vara i tid, aldrig varit med om att saker tar mer tid en man trott.

Vist jag köper att vänta på en ny buss i 5-10 min. Men om bussen efter kommer om 20-40 min. väntar du då på tjejen med dålig mage, eller pappan med två barn som tog mer tid än väntat? Det jag menar är att livet inte alltid kommer i tid
"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."

Peter Elmheden

Citat från: Richard von Sauperl skrivet 04 januari 2010, 22:20:07 PM
Massor av text..... Mitt sista inlägg skriv vad ni vill.

Jag tror att det är du som är damen med rött hår ;) ;)