Huvudmeny

Arriva 6930

Startat av Bussmicke, 03 januari 2010, 01:21:36 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Enligt SBH har denna hetat 6930 hos Arriva, när fick bussen det numret?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Jag har för mig att det var år 2003 då Arriva tog över efter Orusttrafiken, många bussar (inklusive trådbussar) körde då ett tag med båda numren synliga.

Möllers

och detta var den snabbaste DAB bussen i Landskrona med och detta var min favorit buss i stan med på den tiden.

Bussmicke

Har varit i Landskrona flera gånger efter Arrivas övertagande och har då aldrig sett dubbelnumrerade bussar.
Då hade jag ju inte behövt fråga ;)
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Citat från: Bussmicke skrivet 03 januari 2010, 19:59:48 PM
Har varit i Landskrona flera gånger efter Arrivas övertagande och har då aldrig sett dubbelnumrerade bussar.
Då hade jag ju inte behövt fråga ;)

Här kommer en av de bilder jag tog under mitt första besök i staden i juni 2004, det såg ungefär likadant ut på de flesta bussar, Orusttrafikens nummer är dock mörkare och kan vara lätt att missa om man tittar snabbt.

Bussmicke

Se där ja men man tog inte över alla bussar nämligen, några gick tillbaka till Orusttrafiken och hamnade i Stenungsund, dock ej 6930 som hamnade hos Ulricehamns Omnibus och är ännu Skånegrön, har stått avställ i 3½ år och ser inte alltför rolig ut.
//Bussmicke.

Möllers

finns det ingen om kan ta bild på den i Ulricehamns Omnibus skulle vilja se den igen.

Bussmicke

//Bussmicke.

Möllers

Tackar så jävligt mycket Bussmicke för bilden  ;D
Var lägge sen jag sog bussen .

yngrot

DLL 675  har väl aldrig rullat i Ulricehamn utan är väl avsedd att plocka delar från.. 2011 är det väl färdigkört för de övriga DAB där..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina