Swebus vagnpark i Vallentuna

Startat av Karsten, 23 augusti 2007, 00:00:13 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Karsten

När jag under två dagar på vintertidtabellen nu kört det lilla tåget på Roslagsjärnvägen fram och tillbaka har jag noterat att många avgångar på Swebus Vallentunas "grusvägslinjer" 661-665 har trafikerats med rena stadsbussar typ 4590 och 5037. Är det Volvo B7L de kan kallas? Borde inte dessa bussar passa mycket bättre i Väsby eller Bromma? 662 och 663 är nog inga höjdare i denna typ av buss, är det någon som vet om det finns en vettig förklaring eller finns svaret att finna i ett tidigare inlägg av undertecknad?

Patrik

Dom två bussarna du nämde brukar komma till Väsby ibland också men eftersom vi har alla Omnilinkar i Väsby så får dom där mest stanna ute på landet.

Janne Rickman

5037 måste vara en riktig vandringspokal. Hur många olika lackeringar har denna buss haft?

/Janne

markuz85

Citat från: Karsten skrivet 23 augusti 2007, 00:00:13 AM
När jag under två dagar på vintertidtabellen nu kört det lilla tåget på Roslagsjärnvägen fram och tillbaka har jag noterat att många avgångar på Swebus Vallentunas "grusvägslinjer" 661-665 har trafikerats med rena stadsbussar typ 4590 och 5037. Är det Volvo B7L de kan kallas? Borde inte dessa bussar passa mycket bättre i Väsby eller Bromma? 662 och 663 är nog inga höjdare i denna typ av buss, är det någon som vet om det finns en vettig förklaring eller finns svaret att finna i ett tidigare inlägg av undertecknad?

Dessa bussar rullar där ibland eftersom 5669-72 är ganska frekventa besökare på verkstan i Märsta och när man måste ta hem en vagn till Märsta och skicka en vagn till Vallentuna så väljer man helst låggolvare eftersom 524 måste köras med låggolv enligt avtalet.
Annars rullar dom i Väsby/Märsta.