Mitt år som bussfotograf

Startat av Oskar A, 31 december 2009, 23:22:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

I januari gjordes visserligen vissa fynd även om säkert denna flygplatsbuss sedan tidigare var skåpmat.

Inför Arrivas övertagande i mars gjordes i februari en resa med herrarna Rosenius för att fylla luckor i Swebussamlingen. Här visar jag dock en bild på en Arrivavagn som är ute med förare på utbildning.

I slutet av mars var det Isracing i Uppsala. Visserligen inget jättestort evenemang men ändå värt att bevaka.

Bilderna som jag tog i Gävle i samband med min och Jockes resa dit har jag hållit inne med men eftersom det är nyår kan man ju bjuda på en karamell. :)

Den första bussen i den andra omgången av sightseeingbussar fotades i samband med en blöt SL-resa i maj.

Givetvis måste man värna lokalpatriotin och lägger ut en bild på GUB 314 som var den sista bussen att tursättas i årets leverans.

En gammal Närkevagn letade sig till Uppland för att senare under sommaren bli gul.

Ingen årskrönika utan en Starliner II.

Carlsteins besökte stan med en av sina bussar i september.

I början av hösten tog Ybuss över Swebus Express linje till Gävle. Normalt kör Westins med Skylinern XMR 919 men även annat kan dyka upp, speciellt på fredagar ska tilläggas.

Fick tips om att den som västtrafikblå saknade 5604 skulle dyka upp vid Resecentrum. Som det senare skulle visa sig fastnade även jag på bild. ;)

I december får kameran för det mesta vila men kan ändå bjuda på denna bild.

Gott Nytt År!
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Muk

Trevligt svep, med bra blandning. Kan man ofta hitta flygplatsbussar vid Wist?

Oskar A

Tack båda två!

Det är inte helt ovanligt att LFV:s Volvovagnar kan synas vid Wist; i likhet med MAN-vagnarna som man kan se hos Neoplan i Uppsala.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/