Gott Nytt från Sälenfjällen

Startat av Marc, 31 december 2009, 19:33:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Gott Nytt År från oss uppe i Fjällvärlden.

Idag stod uppstart och motion av nedisade bussar på schemat, en tur runt fjället med Interbus 19. Vi har ett antal parkerade bussar här uppe under helgerna!

Ulf Rådeström

haha....här försöker man skrämmas så gott man kan - nu när jag ska upp till samma äventyr på lördag-söndag  :D

Peter Erret

Härlig bild men jag föredrar denna plats så här:

Gott nytt år Marc / Peter

Björn Lövdahl

Helt otroligt vilken skillnad...man ser ju inte att det är samma bro ens ;D
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

groenis

Trevlig bild Marc
Jag hoppas du inte skulle ha 19 med hem?
God Fortsättning Marc

/Lennart

Frippe Fribas

Underbar vinterbild som vanligt!

Jag antar att det var fem grader varmt över förarstolen och tio grader i defrosterutblåset vid uttag?  ;D
God fortsättning på det nya året!
//Fredrik

Marc

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 01 januari 2010, 08:39:33 AM
Underbar vinterbild som vanligt!

Jag antar att det var fem grader varmt över förarstolen och tio grader i defrosterutblåset vid uttag?  ;D
God fortsättning på det nya året!
//Fredrik
Du menar fjollig storstadsstandard? ;)
Nej, -18 inne vid start, vid denna bild efter 1timme och 3mil igång har jag runt +5 vid förarplatsen (webasto trasig därav varmkörning). Framrutan har precis börjat tina!

Knut

Trasig Webasto er da hverdags mat i 9700 iallefall. Kjørte SweX 6336 fra G.borg til Oslo igår kveld. Ble først varmt i rundt førerplassen etter Sarpsborg. Var -1 i bussen da jeg hentet den i G.borg 30 min føre avg hjemover

frigge

Det ser ju ut att vara halva grusbilen på vägen där.. Skönt det, för kurvan du precis tagit kan vara riktigt ruggig. Ryktet gör gällande att dom aldrig lagar räcket innan bron förrän det är barmark, för där brakar nån in ett par gånger i veckan :P
Inga snökedjor den här gången då?

Frippe Fribas

Citat från: Marc skrivet 01 januari 2010, 10:27:30 AM
Du menar fjollig storstadsstandard? ;)
Nej, -18 inne vid start, vid denna bild efter 1timme och 3mil igång har jag runt +5 vid förarplatsen (webasto trasig därav varmkörning). Framrutan har precis börjat tina!
Vad härligt det låter, tur att du fick igång kärran låter det som...
//Fredrik

Marc

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 01 januari 2010, 11:53:51 AM
Vad härligt det låter, tur att du fick igång kärran låter det som...
//Fredrik
Hrrmm...host host...kabel med gristryne! ;)

j-a

Citat från: frigge skrivet 01 januari 2010, 11:49:48 AM
Det ser ju ut att vara halva grusbilen på vägen där.. Skönt det, för kurvan du precis tagit kan vara riktigt ruggig. Ryktet gör gällande att dom aldrig lagar räcket innan bron förrän det är barmark, för där brakar nån in ett par gånger i veckan :P
Inga snökedjor den här gången då?
Var det inte Interbus 25 som gick rakt fram i den kurvan förra vintern,bredvid räcket bakom bussen på bilden?
bilder finns på länken,fotoalbum  www.karensalen.nu

D_skalis

Citat från: j-a skrivet 01 januari 2010, 20:10:03 PM
Var det inte Interbus 25 som gick rakt fram i den kurvan förra vintern,bredvid räcket bakom bussen på bilden?
bilder finns på länken,fotoalbum  www.karensalen.nu

Ja det var det regnr UDU 202, Interbus 25 enligt svensk busshistoria.

http://www.karensalen.nu/foto/DSC01694.jpg
/David
Intresserad av utryckningsfordon och bärgare
och lastbilar i alla olika utseenden
Frilansfotograf
http://www.blaljusbilder.org
www.david-sfoto.se

yngrot

I eftermiddag skulle jag starta upp 2 bussar som stått i 4 dar i temp ner till -20.. men det gick inte alls det. Fick hoppa in och hämta den berömda gristrynekabel och få igång den ena bussen ..buss nr 2 tog andra hand om då jag var tvungen starta min linjetur... I Tranemo hände detta ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Björn Lövdahl

Citat från: yngrot skrivet 03 januari 2010, 20:40:19 PM
I eftermiddag skulle jag starta upp 2 bussar som stått i 4 dar i temp ner till -20.. men det gick inte alls det. Fick hoppa in och hämta den berömda gristrynekabel och få igång den ena bussen ..buss nr 2 tog andra hand om då jag var tvungen starta min linjetur... I Tranemo hände detta ..

Vad är de för kabel?
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se