Huvudmeny

JoSes Årskrönika 2009

Startat av Jocke Selling, 31 december 2009, 14:07:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

I Januari fotades det inte nänvärt mycket, men en eftermiddag i Östhammars Carrus; 3997, gav anledning att plocka fram kameran.

Under sportlovet (februari) fick jag plocka ut 6332 på tre varv 822, som är UL:s egen lilla rondell dans ( nio stycken mellan Fyrislund och Storvreta)

I Mars kom årets första större fotoutflykt. Med Rosenius såväl d.ä som d.y bar det av till Stockholm

Under April fotades det förhållandevis flitigt, men det får bli min extrabuss på sista april som läggs ut. Jag fick dra ett varv på 801:an som blivit "hängande" lite hastigt.                                                     

I maj började ersättarna för våra Mercor bli klara för trafik. Jag fick min 4554.

Juni bjöd på några få dagars busskörning, här mitt senaste pass i Neoplan.

I Juli blev det mestandelen kontorsjobb, men jag fick en och annan kompletterings bild på garaget:

Augusti och semester, med Waxholmsbåt tog jag mig från Grundvik till Vaxholm för att fota lite båtar,och bussar, samt fylla på ett trytande förråd ;)

I September var man tillbaka i vardagslunken igen. Under ett varv 889 fann jag denna vid Vaksala K:a

Oktober bjöd på nyleveranser för Swebus Express, och de tre som kom via Uppsala bevakade jag nogsamt  ;)

I November blev det fattigt med bilder, men denna fann jag på Verkstadsgatan, och en gammal Kutter skadar inte att ha på bild

December, en mörkerbild tagen på promenaden till Jobbet. Nattparkerad under Innebandycupen.

Gott nytt år tillönsaks er aLLA.
/ Jocke

Muk

Trevliga bilder! Kul att se en Kutter. Det var ett tag sedan de var vanliga i trafik. Gott nytt år!  :)

Niclas Rosenius

Trevlig årkrönika.

Vi får se vad nästa år bjuder på med utflykter  ;D

//Niclas

Ulf Rådeström

Trevliga bilder!
Men nio rondeller är väl lite lite? Ta motorvägsavfarten till Strängnäs, kör in till stan, genom busstn och ut till E20 igen i andra ändan av stan - så har du avverkat 17 rondeller - helt sjukt  :)

Niclas Rosenius

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 31 december 2009, 15:47:08 PM
Trevliga bilder!
Men nio rondeller är väl lite lite? Ta motorvägsavfarten till Strängnäs, kör in till stan, genom busstn och ut till E20 igen i andra ändan av stan - så har du avverkat 17 rondeller - helt sjukt  :)

Ungefär som våran linje 127 mellan G-a Uppsala och Coop/Ikea. På ett varv passerar du 27 rondeller. Man h.ller sig för skratt när man har haft den i 3 varv. Plus att du passerar ett antal rondeller på väg ut från garage och in till den samma.

//Niclas

Simon A

Aaa, 413 (Kuttern). Den har man åkt åtskilliga gånger till olika tillställningar :)

//Simon