Huvudmeny

Årets sista buss!

Startat av olasand, 30 december 2009, 20:51:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

olasand

Årets sita buss för min del blev GS 975, en ypperlig buss att avsluta året med! Den växlar mjukare, den är piggare och går tystare än sina syskon. Dessutom finns det fortfarande lite fjädring kvar i förarstolen!

Som synes har inte vintern släppt taget om Göteborg ännu. Snön ligger kvar (mer eller mindre) trots regnet vi fick i juldagarna. Hoppas vintern håller i sig!

Gott Nytt År till alla!

Niclas Rosenius

Härligt med snöbilder

Vad trevligt med att snön ligger kvar.

Här uppe har vi snön kvar med fast den kom regn i måndags som försökte att få bort snön med som tur var så blev det kallare igen och började snö.

//Niclas

olasand

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 30 december 2009, 21:14:50 PM
  Härligt med snöbilder  

Då får jag väl bjuda på en bonusbild, från 27 december:

Tagen inifrån GS 739 i Masthugget. Väglaget var som synes mer eller mindre halt!

Niclas Rosenius

Alltid lika spännande att köra när gatorna ser ut så här.

Man vet aldrig om vad som kan dyka upp framför fronten och man måste bromsa och bussen far som en spottloska över gatan pga isfläckarna.

//Niclas

Björn Lövdahl

Trevligt! Passar på att tacka för dina "jobbreportage" från året!
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

olasand

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 31 december 2009, 11:00:51 AM

Alltid lika spännande att köra när gatorna ser ut så här.

Man vet aldrig om vad som kan dyka upp framför fronten och man måste bromsa och bussen far som en spottloska över gatan pga isfläckarna.

Det blev ännu värre sedan när det "plötsligt" blev minusgrader och på många håll blankis på vägarna. Då hade jag bytt linje och fick 11 minuters extra rast i Klarberg eftersom inga bussar kunde köra upp till Gerrebacka... Nästan alla bussar i Angered var inställda och trafikradion meddelade om trafikolyckor var 5:e minut. Det var visst någon som glömt saltkaret på julbordet...

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 31 december 2009, 11:04:08 AM
Trevligt! Passar på att tacka för dina "jobbreportage" från året!

Tack själv! Skall försöka åstadkomma några under 2010 också!

Nupski

Trevligt svep som vanligt  ;D.

Nej snöjouren i Göteborg verkar vara underdimensionerad så fort det kommer en snöflinga eller en liten isfläck så blir hela stan lamslagen.

Fast i Partille finns ingen snöjour utan man får sladda runt som en vilde  ;D saknar nästan första bambi svängen med linje 59 fick ta satts för att komma upp till Kåhög. Första försöket misslyckades att kunna ta mig under järnvägen men efter att ha backat tillbaka och laddat på kunde jag forcera backen under järnvägen sidleds  ;D.