Huvudmeny

Swebus Express.

Startat av Möllers, 30 december 2009, 16:45:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Hur långt tid tar det åka ifrån Helsingborg till Stockholm med bussen vet nån.
Skulle vara intersant att åka med turen nån gång klart loggar en det står stockholm på den  :)

Cyklisten

Kollar man tidtabellen så tar det exakt sju timmar.

Möllers

7 timmar sjukt trodde själv det tog 6 timmar åka ditt.
Nog bättre ta tåget eller ta flyget på Kastrup där tar ett knappt 2 timmar åka med SAS ditt.

Niclas Rosenius

Citat från: Mattias Möller. skrivet 30 december 2009, 17:07:08 PM
7 timmar sjukt trodde själv det tog 6 timmar åka ditt.
Nog bättre ta tåget eller ta flyget på Kastrup där tar ett knappt 2 timmar åka med SAS ditt.

Sen får du tänka på den tid alla transfer till och fr.n flygplatserna tar också. Samt att du måste vara incheckad en viss tid innan flyget går med.

//Niclas

Möllers

Kan jag tänka mig ner jag skulle åka till Finland några års sen.
Åkte till helsingfors ifrån kastrup sen vi skulle av SAS planet fick vi åka en gammal Volvo Wiima buss eller en Ajokki av ledbuss rätt cool buss var det.
Sen skulle vi åka vidare till Wasa med finnar rätt skoj roligaste jag har gjort hella mitt liv detta var första gången jag åka med ett flygplan med var inte nervös alls helt lungt.
Gick så annans fort på marken 0 till 800 km timmen på några sec  :o :o

Har övrigt bilder på Finnar planet vi åka med.

Möllers

Niklas Bygdestam

Ska man göra en resa från Landskrona till Stockholm så rekommenderas övernattning. Kanske du har någon du känner som du kan sova hos? Hotellen i Stockholm har blandad standard och synnerligen olika prisklasser. Flera av hotellen är för dyra och onödigt påkostade för att sova över på om man bara vill sova en eller två nätter för att gå omkring och titta på bussar. Och välj framförallt INTE Sheraton eller Grand hotell för de är totalt onödiga på sådana här resor. Men klicka på länken nedan så finns en hotellguide där du kan se i alla fall de flesta hotellen, både de dyra och de enklare. Jag rekommenderar att du väljer ett enklare hotell. Man sover bra i dessa och där finns alt man behöver

http://beta.stockholmtown.com/sv/Bo/Hotell/

Ett ännu mer prisvärt alternativ som i alla fall jag tycker är egentligen betydligt roligare är vandrarhem. Förutom att de har lägre pris så är det ofta roligare sällskap man träffar på i vandrarhemmen. Där har man faktiskt på den här sortens resor större chans att träffa på likasinnade som är ute på nöjesresor och det känns mer accepterat att bo där för att t ex titta på bussar. Jag har vid ett flertal tillfällen när jag varit ute och rest och valt vandrarhem just för att de många gånger är roligare att bo på trots att jag haft råd med hotell. Men om priset styr så är givetvis vandrarhem att föredra också av den anledningen. Klicka på länken nedan så ser du vandrarhem i Stockholm

http://beta.stockholmtown.com/sv/Bo/Vandrarhem/

Eftersom du gillar bussar och vill njuta av dessa rekommenderar jag att du just tar bussen till Stockholm och inte flyget. Ta i alla fall tre dagar på dig för din resa så får du ut så mycket roligt som möjligt av resan. Jag skulle rekommendera att du börjar resan med att ta en så tidig buss som möjligt som går till Stockholm. Då får du som mest tillfälle att njuta. Och nu på vintern så vill du nog se lite utsikt också och inte bara mörker. Vänta gärna en bit in på året nu när det blir ljusare så har du större chans att få ljust hela resan. Om du sedan sover över två nätter så får du i alla fall en hel dag i Stockholm där du kan göra vad du vill och se alla bussar du vill se

Jag önskar dig lycka till och en trevlig resa :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Möllers

Tack för infon få se om det blir av  :)

Niklas Bygdestam

Citat från: Mattias Möller. skrivet 30 december 2009, 16:45:01 PM

För mig känns det föresten hedrande att du visar en buss som ska till Uppsala :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Möllers

ok ska du fota den ner den kommer till Uppsala då om den har hinnut ditt allså annas finns den i stockholm nu.
Om jag skulle ha åkt med bussen hade jag sovit på väggen ditt till Stockholm hade inte tatt nåt hotel eller fosterhem hade jag aldrig tänkt med alls.

Tonniiie

Citat från: Mattias Möller. skrivet 30 december 2009, 18:21:30 PM
ok ska du fota den ner den kommer till Uppsala då om den har hinnut ditt allså annas finns den i stockholm nu.
Om jag skulle ha åkt med bussen hade jag sovit på väggen ditt till Stockholm hade inte tatt nåt hotel eller fosterhem hade jag aldrig tänkt med alls.

Jag åker nattbussen till Stockholm nu på tisdag och den avgår från malmö 22:10 o är framme 06.20 så det tar nog 8 timmar

MVH Tonnie :)