Linje 490 Hörby-Lund?

Startat av Cyklisten, 22 augusti 2007, 22:48:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Vad är det för en konstig busslinje? Den enda turen går ju mitt i natten!? Vad är det for resenärer som använder denna förbindelse?

Peter L

Citat från: Cyklisten skrivet 22 augusti 2007, 22:48:38 PM
Vad är det för en konstig busslinje? Den enda turen går ju mitt i natten!? Vad är det for resenärer som använder denna förbindelse?

490 är som du själv skriver nattbussen från Lund till Hörby (fredagar och lördagar). Den går istället för SkEx2 och tar en lite längre väg så folk ska komma hem. Den fanns som nattbuss redan när SkEx2 hette X400, det kanske rentav är så att detta är gamla "ordinarie" busslinjen mellan Lund och Hörby (innan allt skulle gå så snabbt som möjligt mellan A och B)?

Resenärerna vid denna tid torde vara glada festare som vill komma hem efter en blöt kväll i Lund och inte vill vänta på första morgonbussen...  8)

Cyklisten

Skånetrafiken tänker mycket på dem som festar ;) Jag blir dock alltid lika förbannad när jag ska börja jobbet kl. 6:00 (eller sluta 2:30) och har ingen trafik hem... Nja, men jag är ju bara en enda person och som man brukar skriva i tidningarnas insändarspält så "kan jag alltid byta jobb" :P