Vad kan jag räkna med

Startat av Mustman, 28 december 2009, 15:19:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mustman

Ska imorgon 11.45 åka med Swebus Express till Enköping, först med 888 till Västerås och där ifrån med 866. Jag undrar vad jag kan räkna med att få färdas med för bussar

bussfan

Ersa

888 körs väl enbart av Karlstaddepån mån-lör? Helt klart stor majoritet av Volvo 9700 på linjen iaf, men undantag kan ju alltid inträffa. Under söndagstrafik det dock irra in någon MAN eller Neoplan på linjen, då vissa avgångar körs med Uppsalabussar denna röda trafikdag.

866 trafikeras vad jag förstått enbart av Västeråsdepån och då denna linje går utanför alla miljözoner finns det gott om kul på den. Åtminstone en MAN (6222) rullar på heltid, men även gott om äldre Volvo Carrus Star (4971 och kanske även 4976?)

Erika

Citat från: bussfan skrivet 28 december 2009, 15:31:33 PM
troligtvis man eller volvo ::) ::) :-\

Förmodligen en Volvo till Västerås (68xx eller 00xx). Örebroförare från Örebro till Stockholm.  ;D

Mustman

Till Vrås fick jag åka med en vit volvo 9700 med nummer 0047. Från Vrås till Enköping blev det Neoplan. Hem från Enköping fick vi åka trasig neoplan... :( >:(. Framdörren var kaputt och fjädringen kändes obefintlig. I Vrås fick vi helt enkelt byta buss till en vit volvo carrus star. Helt klart skönaste bussen att åka med.

BenS

Citat från: Mustman skrivet 30 december 2009, 20:47:12 PM
Till Vrås fick jag åka med en vit volvo 9700 med nummer 0047. Från Vrås till Enköping blev det Neoplan. Hem från Enköping fick vi åka trasig neoplan... :( >:(. Framdörren var kaputt och fjädringen kändes obefintlig. I Vrås fick vi helt enkelt byta buss till en vit volvo carrus star. Helt klart skönaste bussen att åka med.

:) 4980 :) verkar det ha varit, snart historisk hos Swebus express.

Ersa

Citat från: Mustman skrivet 30 december 2009, 20:47:12 PM
I Vrås fick vi helt enkelt byta buss till en vit volvo carrus star. Helt klart skönaste bussen att åka med.

49xx-vagnarna har helt klart de allra skönaste passagerarsätena och är mycket uppskattade hos Uppsalas arbetspendlare.