Jag ser det snöar, jag ser det snöar....

Startat av Jona, 28 december 2009, 15:03:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

Snöovädret i Norrland fortsätter, nu har det snöat oavbrutet i över 3 dagar.
Tänkte det var dags och gå ut och fixa lite bilddokumentation idag. Här tänkte jag bjuda på lite bildresultat.

Jag tog långkalsonger, mjuka fodrade träningsbyxor på dom och ytterst ett par fodrade arbetsbyxor.
Sedan t-shirt, tjocktröja och en sportjacka på det. Ytterst kom min vanliga jacka, mössa och handskar.
Nu var jag redo och röra mig ute, och jag började inte frysa alls under den timme jag var ute på tur.

Denna väg heter passande nog Vintergatan.

När man måste ploga och ploga konstant i flera dagar får man bekymmer vart man ska placera högarna. Resultatet blir stora snöhögar vart man än ser.

Bussig buss gör uppehåll för att plocka upp resande vid hållplats Myrängen.
Idag var det många som valde denna tur för att slippa gå till dom hållplatser på Ursviksgatan
som har fler turer...

Här ankommer mötande buss från staden Hållplatsen Myrängen på Sjömansgatan.

Översnöade garage...

Denna Volvo för en ojämn kamp mot vädrets makter. Snö vs Traktor 1 - 0

Detta var lite grann vad jag hade och bjuda på för dagen. Gott nytt år på er nu, och hoppas ni inte snöar inne....

MVH Jona
MVH Filosofen Jona

yngrot

Himmel vad snö ni fått vår snö härnere söderut har tyvärr delvis regnat bort men nu ska det bli kallaer igen och dåå blir det haallt värre... :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

jane

I SWEdala är det barmark men nu ikväll har det börjar det frysa, 0,5 grader minus i "nuläget"  ingen snö i sikte ska bli solsken i morgon:D