Lili & Sussie i TV-serie

Startat av Bengt Jönsson, 26 december 2009, 20:05:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bengt Jönsson

De två systrarna i den på 80-talet så upphaussade "popgruppen" "Lili & Sussie" gjorde på det tidiga 80-talet ett inhopp i en TV-serie som.. tja "blondiner" om jag inte missminner mig...  ;D

TV-serien har jag för mig var en av Göteborgs-TV producerad "kriminalserie" med förankring i norra Bohuslän.

Detta var före systrarnas genombrott som "discodängor" så jag tror att den sändes före 1985

Någon som kan berätta mer?

/Bengt

Jonas Gustafsson

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 26 december 2009, 20:05:47 PM
De två systrarna i den på 80-talet så upphaussade "popgruppen" "Lili & Sussie" gjorde på det tidiga 80-talet ett inhopp i en TV-serie som.. tja "blondiner" om jag inte missminner mig...  ;D

TV-serien har jag för mig var en av Göteborgs-TV producerad "kriminalserie" med förankring i norra Bohuslän.

Detta var före systrarnas genombrott som "discodängor" så jag tror att den sändes före 1985

Någon som kan berätta mer?

/Bengt

Din beskrivning av TV-serien låter som någon av "Polisen i Strömstad"-serierna efter Gösta Unefälts kriminalromaner.
I flera av dessa serier förekommer förvisso blondiner, men antagligen inte systrarna Päivärinta.
Enligt Svensk Filmadatabas är den enda film de medverkat i "P.S.-sista sommaren" från 1988, där de spelade sig själva.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Stefan Lindberg

Enligt IMDB har dom även varit med i Solstollarna

Bengt Jönsson

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 26 december 2009, 22:03:35 PM
Din beskrivning av TV-serien låter som någon av "Polisen i Strömstad"-serierna efter Gösta Unefälts kriminalromaner.
I flera av dessa serier förekommer förvisso blondiner, men antagligen inte systrarna Päivärinta.
Enligt Svensk Filmadatabas är den enda film de medverkat i "P.S.-sista sommaren" från 1988, där de spelade sig själva.

//Jonas G

Jag har för mig att de bara hade varsin bi- eller statistroll i ovan nämnda TV-serie. 
För att nu travestera helgens texter och för att koppla till detta forums ämnesområde så var det på den tiden E6 motorväg slutade i Stora Höga och sedan tog en 14 mil lång tröstlös och på somrarna igenkorkad landsväg vid.

/B