Huvudmeny

Jag har smällt

Startat av Hans Fredriksson, 26 december 2009, 17:37:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 27 december 2009, 15:44:59 PM
Eftersom motparten stod still så kan det ju vara lite svårt att få det till delat vållande, hade han kört hade det varit enkelt :-)

Jag har varit med om nästan samma sak på ett ställe som såg rätt liknande ut. Skillnaden var att både ledvagn och bil var i konstant rullning när bilisten försökte köra innan t-korsningen om genom att klättra upp på vänstra trottoaren. Ledvagnen hade redan börjat svänga till höger varvid det bakre överhänget bak svängde ut åt vänster och knak så var ett stycke höger bildörr helt intryckt.

Den uppretade kvinnan i bilen fick sedermera stå för alla kostnader, då det kom två vittnen bakifrån som såg allt och genast kom fram med sina kontaktuppgifter. Tack för det! :)

Leif D

Citat från: Christer K skrivet 27 december 2009, 08:26:15 AM
Kanske man kan tycka, men åklagare kallar sådana saker för detta. Jag har gjort samma misstag, kört på en parkerad bil. Lämnat lapp och sedan bli anklagad för smitning från olycksplats.

Att göra så, kan man tycka räcker, vill man dock säkra sej mot detta, så ringer man polisen och ber dem göra minnesanteckning och ev en anmälan.  Detta gäller även vid djurpåkörning t.ex.
Få ut polis på plats är oftast inte nödvändigt i sånna här enkla ärenden.  /Leif
;-)