Huvudmeny

Buss spel

Startat av Mathias Rickman, 25 december 2009, 20:57:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathias Rickman

Hej

Jag vet inte hur många av er här på BS är aktiv på postvagen men undrar jag om man inte kan göra så deras berömda spel Halsbergs fjärren fast motsvarande för bussar fast mer som en trafiklednings simulator men det kanske redan finns vad vet jag men jag tror att det skulle vara roligt om man kunde göra från någon större stad som Göteborg eller Stockholm vad tycker ni

Mathias

bisquit

Det finns ju Sl The Game. Som handlar om att man sitter som chef för lokaltrafiken i Stockholm och sköter om trafiken. Såsom att köpa nya bussar till att utöka tågtrafik eller att dra om en linje och sjystera priser m.m.

Björn Lövdahl

Citat från: bisquit skrivet 03 januari 2010, 22:18:31 PM
Det finns ju Sl The Game. Som handlar om att man sitter som chef för lokaltrafiken i Stockholm och sköter om trafiken. Såsom att köpa nya bussar till att utöka tågtrafik eller att dra om en linje och sjystera priser m.m.

Jaså?
Vardå?
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Mathias Rickman

jo jag vet men jag mennar mer typ trafiklednings aktigt som det är i sjk spelen

bisquit

Sl The Game kan nog finnas att få tag på via Spårvägsmusséet i Stockholm. Är ett gammalt spel som kom i slutet av 97 eller 98.. Men visst vore det roligt med ett mer uppdaterat och mer avancerat bussspel. Med realistisk garage miljö och dylikt. Där man kan få bygga upp sitt eget bolag och upphandla trafik i något svenskt trafikområde.. :P

Björn Lövdahl

Citat från: bisquit skrivet 03 januari 2010, 22:24:44 PM
Sl The Game kan nog finnas att få tag på via Spårvägsmusséet i Stockholm. Är ett gammalt spel som kom i slutet av 97 eller 98.. Men visst vore det roligt med ett mer uppdaterat och mer avancerat bussspel. Med realistisk garage miljö och dylikt. Där man kan få bygga upp sitt eget bolag och upphandla trafik i något svenskt trafikområde.. :P

Ja faktiskt!
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Mathias Rickman

pricis där man samtidigt styr trafiken som trafikledare

Ersa

Citat från: bisquit skrivet 03 januari 2010, 22:24:44 PM

Låter lite som gamla SimCity där man skulle planera en stad samt hålla "kommunalskatten" på en lagom nivå.
Ett spel där man ska upphandla trafik låter spännande men svårt. Räknande på anbud är uppgiften, och hot om viten, strejker samt personalbrist är ens "fiender".  8)

Mathias Rickman

Simon Bertilsson

Det är klart att det skulle gå att skapa ett sådant, men det förutsätter nog frivilligt engagemang. Jag misstänker att målgruppen är för liten för att det skulle löna sig annars.
Själv har jag på min iPhone, ett spel där man är flygbolagsboss. Så genren finns ju.

Mathias Rickman