LB 156

Startat av Jonas Sandqvist, 23 december 2009, 20:59:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Sandqvist

Denna Volvo hade vi två av i Kristianstad, LB 140 samt systern LB 157.

Tror att denna var stationerad i Landskrona men det vet säkert någon annan bättre än jag.

Hälsar Jonas  :)

yngrot

Denna L-B lack är snygg och den maffiga loggan är ju urläcker... inga problem veta vems buss det är till skillnad mot idag när loggan knappt får synas och alla bussar är i samma färg..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

jarlbe

Ja LB156 var ursprungligen i Landskrona och föraren blev känd både där och i Stockholm. Någon minns kanske "Stroco" :D.Vi var flera som hjälpte till att köra i Stockholm vissa perioder, när det fattades förare där. Bussen blev sedan rejält skadad vid Rydebäck efter en närkontakt med ett vägräcke. Den placerades sedan i Eslöv, men blev aldrig riktigt sig lik.

Mikael T Nilsson

Hej,

Hittade två bilder på Kristianstadsvagnarna du nämnde.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Jonas Sandqvist

Tack ska du ha, Micke  :D

Det var kul att se dom igen. I och med LB140 blev vit så fick den också automatlåda, 2-stegad vill jag minnas att den var.

Hälsar Jonas

Mikael T Nilsson

Citat från: Jonas Sandqvist skrivet 27 december 2009, 09:14:50 AM
Tack ska du ha, Micke  :D

Det var kul att se dom igen. I och med LB140 blev vit så fick den också automatlåda, 2-stegad vill jag minnas att den var.

Hälsar Jonas

Hej,

Kul att du tyckte om bilderna. Tack även för din bild! :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.