JoSes Julkalender lucka 23

Startat av Jocke Selling, 23 december 2009, 07:00:12 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

I lucka 23 hittar vi inte mindre än tre bilder, ty nu har den rätta julstämningen infunnit sig och min givmildhet känner inga gränser  ;).

Vi börjar med en sommaravställd grönsak

En fotograf i sin tjänstebil ;D

Och till sist en linje som jag peppar-peppar varit förskonad från en längre tid.

Länk till föregående dags lucka:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=30679.0

Niclas Rosenius

Kan tänka mig att du är glad att sluppit 801. Eran motsvarighet mot våran 10a.

Annars trevliga sommarbilder mitt i vintern  ;D

//Niclas

Ulf Rådeström

hehe...man måste ju ta nån buss man redan har på bild om man ska kunna fota flera ju  :D

Bussmicke

Citat från: JoSe skrivet 23 december 2009, 07:00:12 AM
I lucka 23 hittar vi inte mindre än tre bilder, ty nu har den rätta julstämningen infunnit sig och min givmildhet känner inga gränser  ;).

Vi börjar med en sommaravställd grönsak

Var det denna som ännu finns kvar eller hur var det?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 23 december 2009, 14:08:02 PM
Var det denna som ännu finns kvar eller hur var det?

Japp, denna finns kvar som övningsbuss. Även 723 har man gjort iordning till övningsbuss.

//Niclas

Simon A

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 23 december 2009, 08:36:11 AM

Kan tänka mig att du är glad att sluppit 801. Eran motsvarighet mot våran 10a.

Annars trevliga sommarbilder mitt i vintern  ;D

//Niclas
Vad är det med 10: an? Det är väl en trevlig linje, den går ju till mitt gymnasium :D

//Simon

Niclas Rosenius

Citat från: Simon A skrivet 23 december 2009, 14:16:31 PM
Vad är det med 10: an? Det är väl en trevlig linje, den går ju till mitt gymnasium :D

//Simon

Inget större fel med själva linjen som så, men det är fram och tillbaks som en jojo  ;)

//Niclas

Carl Eric

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 23 december 2009, 14:22:19 PM
   Inget större fel med själva linjen som så, men det är fram och tillbaks som en jojo  ;)

//Niclas

Då måste jag bara fråga, finns det någon motsvarighet i Värmdö? Jag hur ju min egen uppfattning men vad tycker ni andra?

God Jul - Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Yujin Zhang

Citat från: calken skrivet 23 december 2009, 18:47:43 PM
Då måste jag bara fråga, finns det någon motsvarighet i Värmdö? Jag hur ju min egen uppfattning men vad tycker ni andra?

God Jul - Calken

474!

Cero

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 23 december 2009, 14:10:53 PM
   Japp, denna finns kvar som övningsbuss. Även 723 har man gjort iordning till övningsbuss.

//Niclas

Denna (548) har ju varit uppe tidigare. Vad kommer att hända med den i framtiden? Man kan ju inte bara köra en sådan pärla till Hölö (som vi fick se en annan göras häromdagen). Finns några planer?

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Niclas Rosenius

Citat från: Cero skrivet 23 december 2009, 19:50:12 PM
Denna (548) har ju varit uppe tidigare. Vad kommer att hända med den i framtiden? Man kan ju inte bara köra en sådan pärla till Hölö (som vi fick se en annan göras häromdagen). Finns några planer?

Planerna är att Spårvägssällskapet skall ta över den när den tjänat ut hos oss.

//Niclas