Frontbyte på Capitol?

Startat av Niklas Bygdestam, 22 december 2009, 10:46:02 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Fanns det någon Capitol där man bytte fronten från den äldre Metropolfronten till den nyare fronten med större frontruta? Efter någon krockskada eller liknande?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Björn Forslund

Inte vad jag vet. Ganska svårt att utföra, eftersom främre delen av taket inte passar ihop med de större vindrutorna. De som krockades hos SS blev återställda till originalutförande.

Peter Öden

Hej !

Rätta mig om jag har fel eller inte om att en av Uddevallas C 70/3 efter
ombyggnad fick nyare front ??

Mvh Peter Ö

Svoca

Citat från: Peter Öden skrivet 23 december 2009, 16:56:21 PM
Hej !

Rätta mig om jag har fel eller inte om att en av Uddevallas C 70/3 efter
ombyggnad fick nyare front ??

Mvh Peter Ö
Inga C 70 har fått fronten utbytt mot nyare och ej heller nylevererade så utom ett enda exemplar i Uddevalla. En C 70/3 med panoramavindrutor var byggd så från början. Prov inför kommande C 75.

Niklas Bygdestam

Citat från: Svoca skrivet 23 december 2009, 17:28:32 PM
Inga C 70 har fått fronten utbytt mot nyare och ej heller nylevererade så utom ett enda exemplar i Uddevalla. En C 70/3 med panoramavindrutor var byggd så från början. Prov inför kommande C 75.

Var det klagomål på att den äldre Metropolfronten hade för små frontrutor som gjorde att man bestämde sig för en annan front? Eller var det bara en allmän modernisering rent allmänt?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Svoca

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 23 december 2009, 17:38:39 PM
Var det klagomål på att den äldre Metropolfronten hade för små frontrutor som gjorde att man bestämde sig för en annan front? Eller var det bara en allmän modernisering rent allmänt?
C 50 och C 70 frontpartier var väl av "stridsvagnstyp" och man ville väl helt enkelt ha något modernare
med bättre siktfält.