Fälgar och däck Volvo 850/V40

Startat av Camilla, 14 december 2009, 20:51:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Camilla

Hej!!
Jag undrar om någon av er vet om man kan anväda fälgar och däck från en Volvo 850 på en V40.
Jag funderar på att köpa en V40 för min 850 råkade ut för en brasa så den har försäkringsbolaget löst in och jag har nya hjul till 850in som ligger i förrådet.

Nor1

Sveret är nog tyvärr nej, 850 har 5-bultat o V40 4-bultat. Hade du en tidig 850, 92-94, var det 4-bultat på den med, men inte samma bultcirkel.

pierrew

Jupp

Tyvärr passar de inte, S/V40 har bultcirkel 114,3mm/4 och 850 har 108mm/5, de första 850 hade 4 bult men de passar inte heller då det är 108mm/4.

S/V40 modellen har massor med komponenter gemensamt med Mitsubishi Carisma då dom bygdes i samma fabrik. Där av den "japanska" bultcirkeln.

Camilla

Tack för svaren.
Det var ju synd att dom inte passade på V40in så jag får väl försöka sälja dom

Danne B.

Däcken kan ju passa... 850 har ju 185/65-15" och den dimensionen går utmärkt att ha på en V40!

//Danne

groenis

Prata snällt med gummimakarn så kan han kränga över dem till V40 fälgarna
Förresten ska inte du ha med barnvagnen?
Inget fel på V40 har en själv var tvungen att köpa en bil att åka i när startmotorn i Dodgen
gick på långledigt,
Konstaterar att antingen har bilen krympt eller så har jag växt den är bra trång numera ;D
Att det blev en V40 jo jag lånade farsans han köpte en när 945'an blev stulen och inkörd i väggen på Stockholms Slott av tokfan som skulle berätta för Kronprinsessan Victoria hur kär han var i henne

/Lennart

Camilla

Citat från: groenis skrivet 17 december 2009, 02:20:20 AM
Prata snällt med gummimakarn så kan han kränga över dem till V40 fälgarna
Förresten ska inte du ha med barnvagnen?
Inget fel på V40 har en själv var tvungen att köpa en bil att åka i när startmotorn i Dodgen
gick på långledigt,
Konstaterar att antingen har bilen krympt eller så har jag växt den är bra trång numera ;D
Att det blev en V40 jo jag lånade farsans han köpte en när 945'an blev stulen och inkörd i väggen på Stockholms Slott av tokfan som skulle berätta för Kronprinsessan Victoria hur kär han var i henne

/Lennart
Tack för hjälpen.
Jag köper inte v40in jag var och tittade på för det visade sig att bilen är obesiktigad så den vågar jag inte köpa.
Jag köper nog en 850 istället efter som vi har lite delar till en 850i

fontheking5

S40 och V40 är baserade på Mitsubishi Carisma och andvänder samma chassi och bottenplatta som den bilen så tyvärr passar inte dom .

Camilla

Citat från: fontheking5 skrivet 05 januari 2010, 11:57:58 AM
S40 och V40 är baserade på Mitsubishi Carisma och andvänder samma chassi och bottenplatta som den bilen så tyvärr passar inte dom .
Tack
Jag har köpt en 850 nu så nu hr jag inga problem vad jag ska göra med däcken