Hundra bussar i timmen på ny bussgata i Göteborg

Startat av Bjarne-W, 13 december 2009, 21:08:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Äntligen blir det en riktig cykelbana raka vägen österut från stadens centrum! Idag får cyklister mot Partille ta omvägen över Kruthusgatan eller Ullevi.

//Jonas G (som cyklar mycket Partille-Göteborg när vädret så tillåter)
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Erling.L

Körde där idag var helt ok bara inga privat blar letar sig in så skall det nog funka men bussarna till heden får fortfarande köra en kortis på frigga gatan
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

Zella

I eftermidags var det en varulastbil som ställde sitt släp inne i bussfilen rikning Svingeln... TLI fick rycka ut.

Sen vid utfarten borta vid Svingeln så kan det bli tajt om det finns parkerade bilar utanför affären/pizzerian... tredje bussen kommer inte in till hpl.

Sen vid utfarten vid GP huset/Cstn så kan det finnas privat & taxiskrot i vägen i bussfilen till själva hållplatsläget.

Nupski

Höll på att smälla med en buss som kom från bussgatan riktning Centralstationen, jag kom från spåret brevid och enligt vittnen längre bak i kön så körde bussen mot "S". Ett tips vi i vagnarna har inga vänsterspeglar så vi kan inte se om det kommer någon buss.

Jonas Gustafsson

Informationen till förare verkar inte vara 100%. Jag åkte från Gbg mot Sävedalen (l. 515) idag och föraren körde glatt samma väg som förut. Han stannade t.o.m. och släppte på icke läskunniga passagerare vid gamla hållplatsläget på Polhemsplatsen (där stora skyltar förkunnar att hpl är flyttad) innan jag försiktigt frågade om det inte var en ny väg som gällde fr.o.m. igår. Han ringde kvickt trafikledare och fick detta bekräftat...
Denna förare var inte ensam, vi mötte en buss på l. 505 på Friggagatan.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.