Busworld 2009, Volvo Hybrid

Startat av Niclas Rosenius, 07 december 2009, 09:26:14 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Tänkte att jag skulle dela med mig mer av mina bilder från Busworld 2009 i Kortrijk, Belgien som var 15-21/10 i år. Har ju redan visat några bilder på Beulas modeller.

Först ut kommer Volvos Hybrid byggd på Volvos 7700.

//Niclas

yngrot

Snacka om lättillgängligt längst bak.. :P
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

larsbudtz.dk

(Beklager det elendige billede, men jeg havde kun min mobil...  :'()
Volvo vil tydeligvis promovere hybridbussen under klimatopmødet. Der var bare tilsyneladende noget galt, for dieselmotoren kørte hele tiden; selv i tomgang.

Niclas Rosenius

Citat från: LarsBudtz.dk skrivet 07 december 2009, 20:13:53 PM

(Beklager det elendige billede, men jeg havde kun min mobil...  :'()
Volvo vil tydeligvis promovere hybridbussen under klimatopmødet. Der var bare tilsyneladende noget galt, for dieselmotoren kørte hele tiden; selv i tomgang.

Denna hybrid stod utanför mässan.

Bild kommer senare på den.

//Niclas

Ulf Rådeström

Citat från: LarsBudtz.dk skrivet 07 december 2009, 20:13:53 PM

Volvo vil tydeligvis promovere hybridbussen under klimatopmødet.

Finns det några andra tillverkare där som visar upp sina hybridbussar?

larsbudtz.dk

Nej, jeg har ikke observeret nogle... Denne bus kører på en særlig COP15 rute, der kører i disse 14 dage. De andre busser på linjen, er dem som City Trafik skal bruge, når de overtager forskellige kontrakter her omkring årsskiftet. Der er tale om helt almindelige OmniLink'er og VDL Ambassador'er.

Bus-entusiasterne her i Danmark er vist ikke helt på toppen, for denne Hybridbus er hverken blevet fotograferet eller omtalt endnu, herovre... ???

Björn Ax

Ja detta är en buss det. Synd att såna inte köps in till GUB. :(

yngrot

Var glad så länge du slipper dessa bussar förarplatsen är väldigt liten... :P
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina