Ljusne Taxi Volvo B9M 46 i Söderhamn

Startat av hisen12, 06 december 2009, 13:17:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

hisen12

Fick syn på denna buss när jag var ute och gick imorse, jag trodde den var skrotad, då en som typ jobbade åt Ljusne Taxi sa att den skulle skrotas för ett år sedan..

Reg,nr är iallafall: CZL 856
Volvo B9M 46 VANHOOL Alizee år 1989..

Bilden är tagen med min "NYA" Sony CyberShot TX1 kamera, och kvalitéten försämrades avsevärt när jag förminska i paint!.

Ngn som vet nå om denna buss Historia?

hisen12

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 06 december 2009, 13:46:11 PM

Japp, om du kollar här i SBH så har du lite uppgifter på den: http://www.svenskbusshistoria.se/databasen/bussarlist.asp?x_Registreringsnummer=czl856&z_Registreringsnummer=LIKE%2C%27%25%2C%25%27

//Niclas

Ok, tack så mkt för sidan, Då kan jag snart gå ut och fota en "Rock-Tools" Buss av som står här i Söderhamn också.. Och se dens historia..
Den sidan viste jag inte om...

Peter Öden

Hej !

Kan göra följande lilla tillägg om bussen:

2008-08-08 NNT New Nordic Trading AB/Gävle (leasinggivare)
2008-08-08 Ljusne Taxi AB/Ljusne (leasingbrukare).

Mvh Peter Ö

Staffan Sävenfjord

Och så här såg bussen ut hos sin förste ägare, då den gick på Älvsborgstrafiken linje 110 (i dag Västtrafiks linje 582) Borås-Vårgårda.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 06 december 2009, 17:52:28 PM
Trevligt, inget Vårgårdsanummer?

Vårgårdabuss var 1991 ett tämligen litet bussbolag och använde så vitt jag vet inte inventarienummer då. Det var först 1995 som Vårgårdabuss växte rejält och som inventarienummer infördes, åtmnstone officiellt. Och 1995 gjorde de sig av med den här bussen, så det är ovisst om den han få något sådant nummer.