Snart kommer mera snö…

Startat av Bjarne-W, 03 december 2009, 18:14:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Citat från: yngrot skrivet 09 december 2009, 17:25:51 PM
Så vitt jag vet finns det inte kvar längre. Men på min tid på gymnasiet så fick vi inga pengar för att vara ordningsman.. :P  men å andra sidan behövde vi inte ringa till nån heller utan "bara" skriva in vem som var borta...

Det beror nog på vilket gymnasium du gick på. Det var inte Skolöverstyrelsen eller ens Borås stad som betalade arvodet utan det finansierades av något slags fond. Högre Allmänna Läroverket i Borås - dagens Bäckängsgymnasiet - hade en sådan fond.
Det jag vet om gymnasiet av i dag är vad jag sett från Harry Brandelius-gymnasiet (bra namn förresten!) i Andra Avenyn på TV. Och där finns tydligen inga ordningsmän.

yngrot

Bäckäng gick jag på i mitten av 70-talet..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Staffan Sävenfjord

Citat från: yngrot skrivet 09 december 2009, 17:55:29 PM
Bäckäng gick jag på i mitten av 70-talet..

Då var väl fonden slut. Eller indragen i något slags allmänt jämlikhetssträvande. Fick inte de andra i klassen 5 kronor per termin skulle inte ordningsman heller få. Så det så.