Huvudmeny

Bussen heter (Rog)er

Startat av Martin Maltkvist, 03 december 2009, 17:17:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Våran körning med denna buss blev uppskjuten ett par dagar pga service men igår blev det äntligen av att åka i Umeå med omnejd, idag naggades staden i kanten då dagens övningar bestod av landsväg.

I närheten av Barnens Hus

Efter avslutad körning ska bussen återlämnas

Utanför pizzerian i Vindeln kastade jag ankar medan läraren hämtade ett paket i närheten

Ett försök till miljöbild

Med samma som ovan fast bakifrån

Vy från förarplatsen
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

RoTe

Niklas Bygdestam

Det verkar som om körningen var ganska trevlig :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

bernoman

jag minns när jag tog kortet -03 var vi till ö-vk å Näske krog å käka lunch sen järnet hem igen,va även till lycksele. :)

Yujin Zhang

Pizzerian i Vindeln har jag besökt ifjol, mycket trevlig ägare som bakade saftiga pizzor. Efter vi (jag, Jona och Jacke) käkade klart bad han oss att skriva några rader på ett post-it lapp och så klistrade han dem på en vägg. På den väggen fanns säkert 20-30tal sådana post-it lappar.

Martin Maltkvist

Ja den turen var trevlig, inte minst fram till Vindeln då det bjöds på många fina vyer. Medan en elev hämtade sin pizza körde jag ett varv  runt kvarteret innan han klev på och vi kunde återvända till Röda villan.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

yngrot

Vad trevligt se lite riktig vinter ... ha det gott däruppe..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Martin Maltkvist

Visst har vintern gjort sitt återtåg efter en tids frånvaro. Om tid finnes nästa vecka ska jag visa bilder på vägar med skapligt vinterföre.:)

Hälsningar
/Martin

Björn Lövdahl

Riktigt fina och trevliga bilder!
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Muk

Härligt vinterljus i bilderna. I min del av umeå är det ännu snöfritt.  :)

Martin Maltkvist

Du har aldrig sett Liljabussen snurra runt? Senaste gången för min del var under onsdagkvällen.

Hälsningar
/Martin

yngrot

Opps då  har du kört halkkörning eller "blixthalka" på vägen ???  Här nere runt Borås var det väldigt halt på vissa ställen i går och i dag är det regn... :P  i onsdags var det -8 på kvällen när jag åkte hem vid 21 tiden..  gillar inte detta tråkiga väder med mest regn ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Martin Maltkvist

Menade förstås "åkt runt i Umeå" Nä det närmsta halkkörning är att ha testat hårda inbromsningar i närheten av Tvärålund.

Hälsningar
/Martin