Huvudmeny

SweX 6216 i brand!

Startat av Buss-Hasse, 02 december 2009, 20:49:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström

Jo, den kommer säkert igen.

Men Micke...det gäller ju o vara på rätt ställe...Swebux Express har ju fler linjer än dom som går till Stockholm ju.
Åk till Jönköping och du hade lätt sett 6216 på 857 Göteborg-Jönköping-Västervik så du hade blivit trött på den ;-)

Frippe Fribas

Vilken tur att det var en Neoplan och inte en riktig buss som "brann"...  8)
//Fredrik

Buss-Hasse

Nu är tungbärgare beställd till Jönköping. 6219 står på plan istället.

Niklas Bygdestam

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 03 december 2009, 10:37:01 AM
Vilken tur att det var en Neoplan och inte en riktig buss som "brann"...  8)
//Fredrik

:( :( :(
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Knut

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 02 december 2009, 23:34:35 PM
   Det är en -05:a om jag inte räknar helt fel.

Allt beror ju på hur mycket är förstört och vad försäkringsbolaget säger.

//Niclas
Om den er en -05 så er disse Neoplan vansinnig slitne til alderen. En 56xx eller 60xx er jo 100 reiser bedre å kjøre. Men så er disse de beste Volvoene vi har også da. Iallefall 60xx vognene. Dumt at 56xx har aut låda. ellers fine vogner å kjøre

Knut

Kjørte denne bussen igår. er fortsatt lukt etter brannen.
Dens er ut til å gå fast på 857. Men var enste ledige bussen for mitt uttag i Gøteborg på 820 til Oslo

Staffan Sävenfjord

Citat från: Knut skrivet 01 juni 2010, 10:20:00 AM
Kjørte denne bussen igår. er fortsatt lukt etter brannen.
Dens er ut til å gå fast på 857. Men var enste ledige bussen for mitt uttag i Gøteborg på 820 til Oslo

6216 såg jag på linje 801 i Mariestad i den senaste designen men utan fungerande destinationsskylt vid 18-tiden den 26 maj.

Knut

Skylten fungerte i går. Men så det var noen pappskylt i den ja

Buss-Hasse

Har den stående i Västervik idag. Fick äran och gå ut och fotografera en skada som blivit höger bak. Passade på att köra fram en stycke för att få bättre ljus. Kände direkt den gamla stanken av bränd plast...........