Vilka gamla veteran bussar från Västerås finns kvar??

Startat av Fredrik Mattsson, 01 december 2009, 23:08:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Mattsson

av alla dom hade en period innan dom såldes ut.
förutom min SKV City 63V och Scania CR76:an som blev exporterad till Norge..

Björn Forslund

VL 412 Scania B56:an blev husbil, men såldes sedan till Holland tror jag. Blev troligen återställd till buss, möjligen var original inredning sparad.
Den korta BF73:an  köptes för någon filminspelning om jag inte minns fel. Blev sedan stående någonstans i Östergötland?
Sedan var det de två BF76:orna med Hägglunds kaross. de blev väl husbilar?

v-aros

Hej!

SKV City´n, kan det vara gamla 89:an tro?
Skulle vara jättekul att få se lite bilder på den!!
Är den i körbart skick månntro?

Har en dåligt scannad bild på systervagnen 86 tillsammans med några andra Västeråsbussar. Dessa stod på en skrot i Tillberga utanför Västerås runt 1986..
De andra var VL 10,22,23,24 (Sc.V BF73 Häggl.),31,32(SKV City) samt en SKV City från Uppsala.

Mvh V-aros

Fredrik Mattsson

Citat från: v-aros skrivet 02 december 2009, 18:31:54 PM
Hej!

SKV City´n, kan det vara gamla 89:an tro?
Skulle vara jättekul att få se lite bilder på den!!
Är den i körbart skick månntro?

Har en dåligt scannad bild på systervagnen 86 tillsammans med några andra Västeråsbussar. Dessa stod på en skrot i Tillberga utanför Västerås runt 1986..
De andra var VL 10,22,23,24 (Sc.V BF73 Häggl.),31,32(SKV City) samt en SKV City från Uppsala.

Mvh V-aros

´

jag hoppas att kanske skulle kunna få den i skick en vacker dag ::) men nu står den i alla fall inomhus skyddad från väder
och vind... du har inga fler bilder på några gamla SKV City vagnar från Västerås :)
jag har gjort en egen liten facebook grupp, som heter kort och gott 89:an
där finns det lite fler bilder, men annars kan du ju maila mig. så kan jag ordna invändigt också.

här en bild bakifrån
http://fotobus.msk.ru/photo/57915/

Bussbusen

VL 416 (innan dess Västerfärnebo 16) är ombyggd till husbuss o står i din gamla hemtrakt Alunda.