Förarplatser! Fyll gärna på med egna bilder!!! :-)

Startat av Danne B., 30 november 2009, 18:34:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Danne B.

Tänkte att vi kanske kunde starta en tråd och visa bilder på förarplatser i olika bussar! Skriv gärna bussmodell och helst även regnummer vid eller på bilden! :)

Här är dom jag kan bidra med:

Volvo B10M VanHool Alizee -86 (konferens), MNN153:

Neoplan Cityliner -07, AWJ177:

Volvo B10BLE Säffle -95, BCO410:

Scania Vest Liner 320 -90, ENS356:

//Danne

Optimal

Finns en sån tråd här. Minns att jag laddade upp runt 5 bilder.

Optimal

Nya Busslinks B9S

Okänd Neoplan

Busslink Omnicity

Äldre Connex B9S

Danne B.

Citat från: Optimal skrivet 30 november 2009, 18:41:14 PM
Finns en sån tråd här. Minns att jag laddade upp runt 5 bilder.

Jag vet... Men man får ju inte lyfta trådar som är mer än 6 mån gamla utan man ska starta en ny står det, så därför startade jag denna!

Har du lust får du gärna lägga in dina bilder även i den här tråden...

//Danne

Optimal

Citat från: Danne B. skrivet 30 november 2009, 18:44:46 PM
Jag vet... Men man får ju inte lyfta trådar som är mer än 6 mån gamla utan man ska starta en ny står det, så därför startade jag denna!

Har du lust får du gärna lägga in dina bilder även i den här tråden...

//Danne

Hittar bara några. Men det e fixat ;)

Fredde

Några bidrag från min samling...

Swebus 0059, TRW595 (B12BLE 6x2 SL-röd med I-shift)

Swebus 0031, UYC270 (B9SALE SL-röd)

Swebus 5860, TRD520 (B12MA SL-röd)

Swebus 6166, XDD288 (B9SALE SL-röd)

/Fredde

yngrot

Trevligt se lite såna här bilder..  men den Scania på sista bilden verkar ju rätt knepigt nå växelknappar och övriga intill...  ni som kör dessa hur ligger det till med det?
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Optimal

Citat från: yngrot skrivet 01 december 2009, 18:56:41 PM
Trevligt se lite såna här bilder..  men den Scania på sista bilden verkar ju rätt knepigt nå växelknappar och övriga intill...  ni som kör dessa hur ligger det till med det?

Ne. Dom är inte knepigare att nå, ser bara ut så på bilden. Lika lätt att nå nu som det var för 10 år sen när modellen kom. Det är iaf mina erfarenheter av vagnen.

Möllers

Vet det fanns en tråd om förarplater innan fattar inte varför startar en ny tråd för det finns en redan om sånt här  ::)
Tycker det är bara löligt att startar nya trådar hella tiden om det finns redan en tråd om sånt här.
Ta inte illa bara.

Fina bilder det finns här.

Optimal

Citat från: Mattias Möller. skrivet 01 december 2009, 19:50:40 PM
Vet det fanns en tråd om förarplater innan fattar inte varför startar en ny tråd för det finns en redan om sånt här  ::)
Tycker det är bara löligt att startar nya trådar hella tiden om det finns redan en tråd om sånt här.
Ta inte illa bara.

Fina bilder det finns här.

Danne skrev precis om dom reglerna som finns. Man får inte lyfta en tråd som är 6 månader eller äldre. Så Därför startade han en ny.

Möllers

Björn Lövdahl

Citat från: Mattias Möller. skrivet 01 december 2009, 19:55:40 PM
vad händer då om man gör det  ???

Låsta trådar. Gör man det alldeles för många gånger kanske man blir avstängd.
Rekommendationer är till för att få ordning och reda
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Möllers

Staffan Sävenfjord

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 01 december 2009, 19:57:31 PM
Låsta trådar. Gör man det alldeles för många gånger kanske man blir avstängd.
Rekommendationer är till för att få ordning och reda

Motiveringen finns här
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=20675.0

Det kan till och med bli tal om kvastning. Avstängning tillämpas bara efter varning och om någon fortsätter på rent trots. Nu beror det ju också lite på vad tråden handlar om. Tidlösa trådar som förarplatser är kanske inte så farligt om de lyfts men däremot kan det blir rent obehagligt om t ex två år gamla olyckor lyfts upp igen eller för den delen två år gamla vagnslistor, i synnerhet när det gäller de bussbolag som återanvänder inventarienumren.