Sista dagen med Swebus..

Startat av Bussmicke, 30 november 2009, 17:10:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Är det någon tagit en bild på en Swebus idag, sista dagen innan namnbytet?
Lägg ut bilden här i så fall. Det är bara en kul grej utifall ni tog nån bild idag.

Min sistabild bled på 4744 och den lägger jag ut när jag kommer hem.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

RoggaBoy

Det var för mörkt, men såg första Blå Vägen bussen med Nobina på sidorna på Umeå Bstn på väg hem idag. Umeås Setra har dom påbörjat då texten Swebus är borttaget, men inte det röda i början.

Bussmicke

Intresset för denna utmaning var tämligen svalt.
Nåväl, det var mest en kul grej.

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Inte en enda bild idag. Däremot en 7 minuter efter tolvslaget, men parkerade gula UL-bussar har jag ju visat nu senast.

Bussmicke

Citat från: Verspieder skrivet 01 december 2009, 00:59:30 AM
Inte en enda bild idag. Däremot en 7 minuter efter tolvslaget, men parkerade gula UL-bussar har jag ju visat nu senast.

Då kan du bli först med en Äkta Nobinabild
//Bussmicke.

Möllers

Kan kolla i stan senare om det finns nån i Landskrona.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 01 december 2009, 01:25:36 AM
Då kan du bli först med en Äkta Nobinabild

Då kör vi på det, samt en bild på nya slipsen:

Peter Rost

Vad är egentligen vitsen med själva namnbytet?

/Peter

Ersa

Citat från: Peter Rost skrivet 01 december 2009, 02:08:45 AM
Vad är egentligen vitsen med själva namnbytet?

1: Nytt enhetligt namn på hela koncernen, för gemensam nordisk profil.
2: Få bort ordet "bus", för att även kunna satsa på andra trafikslag. Kanske spårväg och sjöfart?
3: Överge namnet Concordia för att förhindra förväxling med Concordia Maritime som hör ihop med Stena Line.

Lite synd att det inte verkade gå att köpa upp hela namnet Concordia från Stena, då Concordia är ett trevligt namn.

Svempa

Snarare Tåg när den totala avregleringen kommer

Mikael Ringmarck

Citat från: Bussmicke skrivet 01 december 2009, 00:06:13 AM
Intresset för denna utmaning var tämligen svalt.
Nåväl, det var mest en kul grej.

Inte från min sida iallafall. Under gårdagens delade tjänst dröjde det iofs ända fram till kvällningen innan jag insåg att det var sista dagen med Swebus, men då skärpte jag till mig och knäppte ett par bilder. Passande nog hade jag denna underbara MaxCi hela eftermiddagen. Vid hemfärd från Solna C skyltade jag givetvis "SWEBUS". Samtliga dekaler där det stått Swebus på denna vagn var borttagna, men några Nobina-dekaler satt inte uppe.

RoggaBoy

Buss 4580 i Umeå hade Nobina på utsidan, och påsar med Swebus på inne, samt att föraren hade bara Swebuskläder på sig.