Westin Buss 5... [Bild]

Startat av Bernt Talbrant, 29 november 2009, 00:25:30 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

...på Vasagatan i Stockholm på lördagen.

Björn Lövdahl

Står de alltid uppställda någonstans längs t-banan?
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Möllers

Så detta är en westin buss visste jag inte om trodde att busslink äger dom  :o

virtual1

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 29 november 2009, 00:27:23 AM
Står de alltid uppställda någonstans längs t-banan?

Det verkar som så, sett bussar ståendes vid Centralen, Gullmarsplan och Liljeholmen, kan väl ana att nån finns då o då vid Danderyd, Brommaplan och Fridhemsplan med...

Bussmicke

Attans, att jag inte tänkte på att kolla där nere.
MTR buss 1 och 5 är de jag saknar, nåväl. Förr eller senare är de på bild.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Björn Lövdahl

Citat från: Mattias Möller. skrivet 29 november 2009, 00:40:24 AM
Så detta är en westin buss visste jag inte om trodde att busslink äger dom  :o

Dem vita ägs av Westin Buss som kör dem på uppdrag av nya tunnelbaneentreprenören MTR.
Trodde dock att de stod på Westin Buss men tydligen står någon/några iaf nere i stan.
Hur gör man då med bemanningen?
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Yujin Zhang

Citat från: virtual1 skrivet 29 november 2009, 00:52:11 AM
Det verkar som så, sett bussar ståendes vid Centralen, Gullmarsplan och Liljeholmen, kan väl ana att nån finns då o då vid Danderyd, Brommaplan och Fridhemsplan med...

Jag är tämligen säker att jag har inte aldrig sett dem i Fridhemsplan eller Danderyd. Brommaplan kan jag inte svara för.

virtual1

Citat från: Yujin Zhang skrivet 29 november 2009, 10:55:32 AM
Jag är tämligen säker att jag har inte aldrig sett dem i Fridhemsplan eller Danderyd. Brommaplan kan jag inte svara för.

Känns bara som logiska platser för dem att dyka upp på, ska man sätta in punktinsatser vid trafikstopp så är väl de tre ställena ganska bra att vara på, dock inte sagt att de faktiskt står där!

Robban

MTR köper en tjänst av westin buss om 5st bussar dagligen 05:00-10:00, 15:00-19:00.

//
Från 2 november kl 0500 kommer MTR Stockholm att ha 5 bussar standby inom tunnelbanans nät på följande platser. Ulvsunda 2 st,Liljeholmen,Vasagatan,Gullmarsplan 1 st. Bussarna avslutar standby kl 1900.
Efter 1900 kommer ersättningsbussar att trafikeras av bussbolag som befinner sig närmast störning Swebus eller Busslink.
//
Bildlänk finns till bilder tagna av Westinbuss själva, har kollat lite men hittar inget förbud att länka till denna länk, skulle det vara fel så kan väl kvasten kvasta den.
http://www.westinbuss.se/sl_buss/

Mvh
Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Bussmicke

Dessa nummer är väl bara för MTR att hålla reda på vilken buss som finns var?
Westin själva har ju inget nummer.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.