Hjulmarknad 2009, vad köpte ni?

Startat av Martin J, 28 november 2009, 19:22:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin J

Då var årets Hjulmarknad över och det var lika trevligt som vanligt. Det blev en auktionsvinst. Efter att ha funderat mycket på det enda fasta inköpet jag gör på varje Hjulmarknad, en almanacka för kommande år, fick det bli Svenska Motorvagnsklubbens för 2010. I övrigt köpte jag två böcker, bl a Svenska lok & motorvagnar, en tröja & en keps. Mer utförlig info på bloggen.

Ni andra som var där får gärna också berätta vad ni köpte, om ni vill.
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram

Ersa

Herr Forslunds pälsmössor var intressanta men tyvärr för små för att kunna användas, så det blev enbart en Roslagsbanenål från bordet intill.

Nico

Köpte på mig en äldre bok med titeln SL 100 - har dock inte hunnit bläddra i den så nogrannt, men det verkar vara en hel del från sent 70-tal. Sedan blev det några fordonsmodeller. Letade lite i skala 1:43, men hittade inte något av det jag sökte så det fick bli lite i 1:87.

Två varianter på Brekinas Hanomag-Henschel F samt en Mercedes Benz O 319 Kleinbus. Vidare från Brekina då ett äldre tvåaxligt trailerekipage med en tvåaxlig Henschel HS 16 TS som dragbil samt en MAN 635 möbelbil - bägge med förebilder från 1960-talet. Avslutningsvis måste man ju få med någon större buss oxå så det blev en Herpa-modell av en Setra S 215 HD märkt 'Radicini' samt en modell från Rietze föreställande en Neoplan Megaliner N128/4 märkt 'Bayern Express - BEX'.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Björn Forslund

Citat från: Verspieder skrivet 30 november 2009, 01:04:29 AM
Herr Forslunds pälsmössor var intressanta men tyvärr för små för att kunna användas, så det blev enbart en Roslagsbanenål från bordet intill.

Nåja, nu var det en annan medlem som lagt dessa mössor till försäljning där. SL-personal kanske hade mindre huvud förr i tiden? Men den kakifärgade båtmössan måste väl ha kommit från Afrika-Korps? :P

Kristian