Bussar längs Inlandsbanan - del 1

Startat av Rikard Å, 27 november 2009, 21:50:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rikard Å

I sommras åkte jag längs Inlandsbanan med tåg. Under resan blev det även lite bussfoto. Tänkte visa ett urval av bilder här, denna första del inehåller bussar från Östersund, dock ej stadsbussar.

Vi börjar vid Jamtli där KR 57 passerar.

KR 65 på linje 150 mot Krokom.

Brunflo Buss SLF898.

KR 59 på linje 162 mot Hallen.

KR 66.

Owéns Buss TSK334 på linje 127 mot Gällö.

KR 219 på linje 132 mot Hammarstrand.

Wist Last & Buss XEP698 på linje 156 mot Duved.

Sedan bar det av in mot sta'n, där resten av bilderna är tagna.

KR 78 på linje 143 mot Häggenås.

KR 143.

Slutligen Ambuss 47919 utanför sjukhuset.

Kommentera gärna!

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Citat från: calken skrivet 27 november 2009, 21:52:00 PM
Polkagrisbussar  ;)

Är snart ett minne blott! :D Dock med undantag av de röda och orange.

Björn Lövdahl

Jaså...försvinner de i nya avtalet?
Tycker annars de är lite annorlunda och därmed rätt trevligt
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Bernt Talbrant

Citat från: Rikard Å skrivet 27 november 2009, 21:50:18 PM
I sommras åkte jag längs Inlandsbanan med tåg. Under resan blev det även lite bussfoto. Tänkte visa ett urval av bilder här, denna första del inehåller bussar från Östersund, dock ej stadsbussar.

Vi börjar vid Jamtli där KR 57 passerar.

Snygga bilder från en mycket trevlig och fin stad. Har själv en bunt Östersundsbilder från i somras - och även många bilder från flera andra platser - som jag ännu inte hunnit visa. Snart går väl bäst före datumet ut... ::)
Bilden ovan är dock inte tagen vid Jamtli utan på Stationsplan vid Östersund C. I övrigt är väl flertalet bilder, som inte är tagna i anslutning till busstationen, tagna på Kyrkgatan. Någon från Jamtli har jag f ö inte hittat alls. ;)

Ersa

Nej, Jamtli får man nog lov att ta tätortslinje 2 till. Är osäker på om den stolpen ens trafikeras av några länsbussar.

Rikard Å

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 27 november 2009, 23:40:09 PM
Snygga bilder från en mycket trevlig och fin stad. Har själv en bunt Östersundsbilder från i somras - och även många bilder från flera andra platser - som jag ännu inte hunnit visa. Snart går väl bäst före datumet ut... ::)
Bilden ovan är dock inte tagen vid Jamtli utan på Stationsplan vid Östersund C. I övrigt är väl flertalet bilder, som inte är tagna i anslutning till busstationen, tagna på Kyrkgatan. Någon från Jamtli har jag f ö inte hittat alls. ;)

Hoppsan, så fel det kan bli. Bilden nedan är i alla fall tagen vid Jamtli.

KR 66 på linje 150 mot Krokom.