Vallentuna lokallinje

Startat av Hasse L, 27 november 2009, 17:18:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Citat från: Viking skrivet 30 november 2009, 12:57:19 PM
Otroligt trevliga bilder från min födelseort.

Men hur gick 609an egentligen?

Össeby-Garn -- Angarn -- Vallentuna Station -- Industrivägen -- Rosengården -- Industrivägen -- Ormsta? eller var det helt enkelt tre olika destionationer dvs

Vallentuna -- Össeby-Garn
Vallentuna -- Ormsta
Vallentuna -- Rosengården

Hälsningar
//Viking

Efter att från början ha gått Vallentuna - Rosengården las den efter ett år om till att köras via Väsbyvägen till Rosengården och därefter till Ormsta. Slutligen kom förlängningen av vissa turer till Össeby-Garn. Vill jag minnas.
Hälsn/
Hasse

Viking

Citat från: Hobgoblin skrivet 08 december 2009, 22:24:39 PM
Efter att från början ha gått Vallentuna - Rosengården las den efter ett år om till att köras via Väsbyvägen till Rosengården och därefter till Ormsta. Slutligen kom förlängningen av vissa turer till Össeby-Garn. Vill jag minnas.
Hälsn/
Hasse

Tack för svar, jag är uppväxt i Norrgården så jag har ett visst minne av att man helt plötsligt fick åka via Kvarnbadet istället och sedan kliva av efter Rosengården. Men förlängdes den alltså från Ormsta (via Ormstaskolan, Lindholmsvägen) till Össeby-Garn eller var det Össeby-Garn -- Vallentuna -- Rosengården -- Ormsta som var linjesträckningen?

Hälsar
//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Hasse L

Citat från: Viking skrivet 09 december 2009, 13:17:08 PM
Tack för svar, jag är uppväxt i Norrgården så jag har ett visst minne av att man helt plötsligt fick åka via Kvarnbadet istället och sedan kliva av efter Rosengården. Men förlängdes den alltså från Ormsta (via Ormstaskolan, Lindholmsvägen) till Össeby-Garn eller var det Össeby-Garn -- Vallentuna -- Rosengården -- Ormsta som var linjesträckningen?

Hälsar
//Viking

Det sistnämnda. Har kollat i ¨linjeuppgift¨ daterad 18.2.1973.

/Hasse