F.d. Örebro/Busslink 3117 i trafik i Råsta

Startat av Mikael T Nilsson, 27 november 2009, 11:06:35 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Nu har Busslink 3117 från Örebro tagits i trafik i Råsta. Det är den första Omnicity-kortvagnen från Örebro som jag sett i trafik i Råsta. Den gick i trafik kring Sollentuna i tisdags och onsdags. Jag har även sett en Omnicity led i Kistatrakten, förmodligen även den en f.d. Örebrovagn.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Nico

Ett par stycken har kommit i trafik. Även 3118 rullar liksom 3142, 3258 och fler lär dyka upp.

Ps, en petitess i sammanhanget, men jag vill ha det till att hållplatsen visserligen heter Torsnäsgatan (i enlighet med SL:s vana att om möjligt köra med närmast korsande gata) men att själva gatan är Färögatan.  :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Mikael T Nilsson

Citat från: Nico skrivet 27 november 2009, 12:01:23 PM
Ett par stycken har kommit i trafik. Även 3118 rullar liksom 3142, 3258 och fler lär dyka upp.

Ps, en petitess i sammanhanget, men jag vill ha det till att hållplatsen visserligen heter Torsnäsgatan (i enlighet med SL:s vana att om möjligt köra med närmast korsande gata) men att själva gatan är Färögatan.  :D

Hej,

Tack för info  :) Har även sett 3257 på Råstalinjer.
Brukar skriva själva hållplatsnamnet i bildtexten, men det är riktigt att gatan heter Färögatan :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Nico

Där ser man... var och en gör på sitt sätt.  :D

3154 är väl på G även den.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Mikael T Nilsson

Citat från: Nico skrivet 27 november 2009, 12:09:15 PM
Där ser man... var och en gör på sitt sätt.  :D

3154 är väl på G även den.

Hej,

Tack för uppgiften.
Vänliga hälsningar,

Mikael