Huvudmeny

Nytt nu - nytt då

Startat av Staffan Sävenfjord, 26 november 2009, 17:01:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Fick i dag min nya scanner och efter att ha lyckats installera den måste jag prova den. Tog en bild på måfå och det visade sig bli en bild på en snart försvinnande busstyp från svenska gator, nämligen en den Oudsten som när bilden togs var nästan ny.
Jag har säkert inte lärt mig alla finesser på scannern än men jag tycker ändå att resultatet blev hyfsat.

Stefan P

Hej

Har det funnits den Oudsten bussar någon annanstans än i Göteborg, i så fall vart då?

mvh Stefan P

Staffan Sävenfjord

Citat från: Stefan P skrivet 26 november 2009, 17:05:38 PM
Hej

Har det funnits den Oudsten bussar någon annanstans än i Göteborg, i så fall vart då?

mvh Stefan P

Nej, det är bara Göteborgs Spårvägar som har/har haft sådana. Om vi håller oss till Sverige vill säga. I hemlandet Holland var de på sin tid vanliga.

Brollan

Nio år senare fick den ny kostym och andra betesmarker ;)

olasand

Citat från: Mats B skrivet 26 november 2009, 23:17:04 PM
Nio år senare fick den ny kostym och andra betesmarker ;)

Det verkar som att det är ytterligare nya betesmarker på gång, vi på Centrum har blivit förvarnade att det kommer att dyka upp den Oudstenbussar hos oss i mitten av december... Vet inte säkert, vet inte vilka och vet inte till vad, men jag hoppas det stämmer. Någon som vet mer?

Zella

Citat från: olasand skrivet 27 november 2009, 20:00:36 PM
Det verkar som att det är ytterligare nya betesmarker på gång, vi på Centrum har blivit förvarnade att det kommer att dyka upp den Oudstenbussar hos oss i mitten av december... Vet inte säkert, vet inte vilka och vet inte till vad, men jag hoppas det stämmer. Någon som vet mer?

Det där lät ju spännande  :)

olasand

Citat från: Tomas Fransson skrivet 27 november 2009, 22:11:18 PM
Det där lät ju spännande  :)

Ja, det var under klimatkontrollutbildningen på APT:n som vi fick utbildning även på den Oudstens klimatknappar eftersom det såg ut som att de kunde dyka upp hos oss... Det är väl bara att vänta och se!

Stefan K

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 26 november 2009, 17:01:35 PM
Fick i dag min nya scanner och efter att ha lyckats installera den måste jag prova den. Tog en bild på måfå och det visade sig bli en bild på en snart försvinnande busstyp från svenska gator, nämligen en den Oudsten som när bilden togs var nästan ny.
Jag har säkert inte lärt mig alla finesser på scannern än men jag tycker ändå att resultatet blev hyfsat.

Snygg bild, på en i mitt tycke exotisk buss!