UL i samarbete med Nobina

Startat av Ersa, 25 november 2009, 23:20:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Har man varit ledig i två vardagar kan man hitta många förändringar på arbetsplatsen! Här går det undan! :D
Hur många bussar har KR märkt om? Två? Dock snabbas ju Swebus dekalbyte upp pga att man har turen att både UL och Swebus/Nobina byter logga respektive namn nästan samtidigt.

Störande med en massa papper i den bakre linjenummerskylten! Senast jag var ute med denna ägnade perfektionisten i mig 10-15 minuter åt att försöka pilla ut skräpet... förgäves. :(

Björn Ax

Ja vilket namn. Usch. Varför ändra på ett sånt allmänt känt namn som swebus?

Det där med papper har jag sett ibland på swebus nya bussar.

Den bakre linjeskylten har papper i sig. Varför tar man inte bort dessa innan dom installeras??

RoTe

Måste säga att nya UL loggan ser sjukt mycket bättre ut mot de gula bussarna än den gamla. Den gamla skar sig i färgen...

Jacob

Citat från: Verspieder skrivet 25 november 2009, 23:20:53 PM

Här kan man jämföra loggorna, jag lägger min röst på den gamla.

//Jajje
Särskrivning är en dödssynd!

yngrot

Håller med gamla är bättre...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

M224

Den gamla ser mycket trevligare ut.

Matte

Citat från: M224 skrivet 26 november 2009, 20:12:39 PM
Den gamla ser mycket trevligare ut.

Jo jag röstar också på gammla loggan. Visst den kunde vart i en annan kulör då bussarna är gula. Det enda som e snyggt med den nya är kulören gör sig jävligt fint till den gula kulören på bussen om man är AIKare som jag  ;) ;D

Björn Lövdahl

Den gamla talar mer om vad UL egentligen är än den nya.
Tusan vad konstigt det ser ut med UL i samarbete med Nobina.
Okej och vad tusen är Nobina, en sopfirma eller nåt ;D
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Matte

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 26 november 2009, 21:58:23 PM
Den gamla talar mer om vad UL egentligen är än den nya.
Tusan vad konstigt det ser ut med UL i samarbete med Nobina.
Okej och vad tusen är Nobina, en sopfirma eller nåt ;D

Jag tänker lite på No bina. Kör lite swengelska... Nej Bina  ;D

Simon Bertilsson

Jag tror att Nobina är en järnhandlare vid namn Ina.
AB Nubb Och Bult-Ina.

Matte

Citat från: Hans Melange skrivet 26 november 2009, 22:27:09 PM
Jag tror att Nobina är en järnhandlare vid namn Ina.
AB Nubb Och Bult-Ina.

Haha. Den va bra... Du har nog listat ut vad initsialerna betyder.

Ersa

Jag röstar (lite oväntat) på den nya, då röd logga passar inte alls bra på gul lack. Dessutom behöver ju UL i marknadsföringssammanhang en logga där det står just "UL", och inte bara "U". Till sist syns operatörens namn tydligare under den nya loggan, jämfört med den gamla.

Mikael T Nilsson

Citat från: Jajje skrivet 26 november 2009, 18:35:28 PM
Här kan man jämföra loggorna, jag lägger min röst på den gamla.

//Jajje

Kul att du fick en bild med båda dekalerna samtidigt på samma buss. Ja, det går undan. Förmodligen ska alla bussar vara ommärkta till 1 december 2009.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

RoggaBoy

I Västerbotten rullar bussar längs Blå Vägen med Nobina på sidorna redan from idag. Blå buss med en logga med grönt i, nja...

Mikael T Nilsson

Hej,

Har någon bildexempel på hur Nobina-märkningen ser ut på de få bussar som finns kvar i UL/Swebus-utförande i Uppland (se bild oven)?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.