Huvudmeny

Dresyr i Tågmiljö..

Startat av Bussmicke, 25 november 2009, 22:13:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Vackra bilder på tjusig dressyr. Lite annorlunda ställe.

Simon Bertilsson

Citat från: buskörare skrivet 26 november 2009, 00:51:20 AM
Vackra bilder på tjusig dressyr. Lite annorlunda ställe.

För att fortsätta på ordmärkningsspåret så är dressyr något man gör med hästar. Det här brukar kallas för agility.

buskörare

Citat från: Hans Melange skrivet 26 november 2009, 01:00:46 AM
För att fortsätta på ordmärkningsspåret så är dressyr något man gör med hästar. Det här brukar kallas för agility.

Åhnä. Dressyr finns på hundsidan också. Agility är banhoppning för hundar.

Drängen

Kan tänka mig att hon sysslar med s.k."klickerträning". Genom att knäppa med ett litet verktyg, så tränar man hunden att göra olika saker på kommando. Väldigt effektivt.

Björn Forslund

Fin vovve. De är väldigt kloka. En av mina tre schäfrar brukar ta tag i armen på mig eller någon annan som hon fattat tycke för,  samt milt dra en ner mot golvet, där jycken sedan lägger sig på rygg. "Klia mig på magen, tack!" betyder det...

yngrot

Jo de har sina små tricks de där vovvarna...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Simon Bertilsson

Citat från: Björn Forslund skrivet 26 november 2009, 09:54:47 AM
Fin vovve. De är väldigt kloka. En av mina tre schäfrar brukar ta tag i armen på mig eller någon annan som hon fattat tycke för,  samt milt dra en ner mot golvet, där jycken sedan lägger sig på rygg. "Klia mig på magen, tack!" betyder det...

Jag bor inte hemma hos mina föräldrar längre, men när jag kommer hem är jag direkt tillbaks i rollen som första magkliare. Vovven lägger sig på rygg direkt, och det är inget att tjaffsa emot. Får hon inte som hon vill så tassar hon fram till en och lägger tassen på en.
Svårt att stå emot. ;)

groenis

Kul att se vovven göra en high five.
Min gamla vovve kunde ingenting för hon var dresserad att jobba som ett mellanting hangar och områdes vakthund plus att alla kommando var på Finska vilket jag inte pratar men vi löste det i alla fall en F.d hundstallshund

P.s Hans Agility finns även på hästsidan det är att ett D russ ska dra en vagn längs en bana
D russ = Gotlandsponny D.s
Pps Dressyr är något som Kronprinsessan Madeleine höll på med Dd.s

/Lennart

HJP

Citat från: buskörare skrivet 26 november 2009, 01:21:38 AM
Åhnä. Dressyr finns på hundsidan också. Agility är banhoppning för hundar.
Kallas det för banhoppning? Agility innehåller förvisso olika hopp, men också flera andra moment, som slalom, "tunnel", gungbräda m.m.
En mycket trevlig lek/sport/motion, för både hund och husse/matte, men jag trodde det kallades hinderlöpning, eller liknande.

Och visst finns det dressyr för hundar.... :)

HJP

Leif D

Men att de är en snygg tjej är de tydligen ingen som vågar säga, fast alla tycker och tänker det......
;-)

Jonas Strömblad

Precis! Och att det är ett snyggt lok är det heller ingen som vågat säga! Fast jag tycker nog svarta lok är snyggare än babyblå!
/J

Björn Forslund

Äsch, erkänn att den läckert mossbelupna soffan är det som fångar uppmärksamheten!

Jonas Strömblad

Citat från: Björn Forslund skrivet 27 november 2009, 23:27:42 PM
Äsch, erkänn att den läckert mossbelupna soffan är det som fångar uppmärksamheten!

Jag trodde du skulle säga att jag var rasistisk eftersom jag blandade in lokens hudfärg i det hela...
/J

Ersa

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 27 november 2009, 23:33:59 PM
Jag trodde du skulle säga att jag var rasistisk eftersom jag blandade in lokens hudfärg i det hela...

En man som äger en brun kavaj med initialerna SS på knapparna öppnar nog inte den dörren! ;D
En sån spårvägskavaj passar kanske bra om man kör en gammal spårvagn med gamla ASEA-loggan?