Huvudmeny

Håll dig i din fil!

Startat av Fredde, 25 november 2009, 18:50:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Optimal

Busskörfältet är ju för bussar, inte bilförare :P

Sen har vi Fil på ica och Körfält på vägen, om min besserwisser sida får stiga fram  ;D

Drängen

Lite O.T, men dock. Innan Årstalänken byggdes stod jag eftermiddag i kön mot trafikljuset på Huddingevägen. Då kommer ett ljushuvud och åker på vägrenen förbi kön, och hade väl räknat med att bli först i kön mot Huddinge när det slog om till grönt. Vad han inte kalkylerat med var att det stod en civil Polisbil längre fram i kön. När han var nästan framme, viker polisen in bilen på vägrenen och blockerar effektivt hans framfart. Sen fick han stå där medan resten av kön åkte. Blev väl böter och nåt pekfinger i bröstkorgen också, skulle jag tro. Många tutade skadeglatt när dom åkte förbi, och bylingen bara flinade.

Peter Elmheden

Citat från: Optimal skrivet 25 november 2009, 19:21:23 PM

Sen har vi Fil på ica och Körfält på vägen, om min besserwisser sida får stiga fram  ;D

Fast du borde nog revidera dina BW-kunskaper om du läser i Svenska Akademiens ordbok:

http://sok.saol.se/pages/P208_M.jpg

Ingwar Åfeldt

Sen har vi Fil på ica och Körfält på vägen, om min besserwisser sida får stiga fram  ;D

Det förekommer också filkörning på vägen. Det kan finnas många filer att välja på.

M v h
Ingwar

Optimal

Citat från: Peter Elmheden skrivet 25 november 2009, 20:22:00 PM
Fast du borde nog revidera dina BW-kunskaper om du läser i Svenska Akademiens ordbok:

http://sok.saol.se/pages/P208_M.jpg

Det roligaste var att jag fick lära mig att Fil finner man på ica och Körfält på vägen, men men, allas besserwisser kunskaper har inte rätt varje gång.

Drängen

I Östersund finns ett helt bostadsområde som heter Körfältet. Gammalt övningsområde för regementet A4.

Jobergg

Citat från: Drängen skrivet 25 november 2009, 20:19:04 PM
Många tutade skadeglatt när dom åkte förbi,

Det får mig att tänka på när jag skulle ut från depån på Mantorp Park för några år sedan efter en STCC tävling, det stod i princip stilla från depån ner mot grindarna och då var det en kille i en Merca W124 som tröttnade på kön och började köra i grässlänten bredvid vägen, det hade säkert gått jättebra om det inte hade varit vattensjukt längre fram där Mercan sjönk ner ;D
Jag vet inte hur han kom därifrån men han fick då ingen hjälp från oss som satt och köade.

Jonas Strömblad

Citat från: Drängen skrivet 25 november 2009, 21:09:29 PM
I Östersund finns ett helt bostadsområde som heter Körfältet. Gammalt övningsområde för regementet A4.

Finns det fil där?
/J

Dson

Ersa

Citat från: Dson skrivet 25 november 2009, 22:58:40 PM
Oja! På OKQ8 vid Körfältet kan du köpa fil!

Ja, dit går det utmärkt att köra till för fil. Kommer du från E14 måste du dock ta vänsterfilen istället för mellanfilen när du svänger av vid korsningen från Stuguvägen. Och kom inte för sent, ty efter 24:00 på nätterna blir det ingen filkörning pga stängd mack.

Dson

Citat från: Verspieder skrivet 25 november 2009, 23:07:25 PM
Ja, dit går det utmärkt att köra till för fil. Kommer du från E14 måste du dock ta vänsterfilen istället för mellanfilen när du svänger av vid korsningen från Stuguvägen. Och kom inte för sent, ty efter 24:00 på nätterna blir det ingen filkörning pga stängd mack.
Du har väldigt rätt i det. Kanske en Kenworth eller Freightliner går bättre efter midnatt..?

Karsten

Citat från: Optimal skrivet 25 november 2009, 20:43:25 PM
Det roligaste var att jag fick lära mig att Fil finner man på ica och Körfält på vägen, men men, allas besserwisser kunskaper har inte rätt varje gång.

Fast mina besserwissertendenser tvingar mig att påtala att fil och körfält inte skrivs med stor bokstav, det gör däremot Ica. Skriv också ihop besserwisser och kunskaper till ett ord. ;)

MartinMartin

Och sen heter det filmjölk!!  :o