Hjulmarknaden

Startat av Niklas Bygdestam, 25 november 2009, 12:30:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Jag vill passa på att göra lite reklam för Hjulmarknaden nu på lördag den 28/11. Vi kommer vara några som kör med veteranbussar i anslutning till denna och bussarna kommer att synas för de som är intresserade. Alla är självklart välkomna att ta en åktur eller en titt på bussarna. Från Spårvägssällskapet kommer vi att köra med TGOJ 10 en SKV från 1968 som är nyrenoverad och väldigt vacker. Dessutom kommer troligen också en Scania CR 111 från SL att finnas med :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Björn Forslund

SvOf kommer dessutom att köra med SJ 1120

Drängen

Och Hjulmarknaden äger rum var?.

blubb

Citat från: Drängen skrivet 26 november 2009, 12:34:47 PM
Och Hjulmarknaden äger rum var?.

En tumregel är. Står det ingen ort angivet så är det ALLTID stockholm som gäller!

groenis

Kryssningsterninalen Frihamnen Bakom Tallinterminalen

/Lennart

Jeppe Hagelbäck

Citat från: blubb skrivet 26 november 2009, 12:36:56 PM
En tumregel är. Står det ingen ort angivet så är det ALLTID stockholm som gäller!

Likaså om det dyker upp märkliga förkortningar, men vi lantisar blir både allmänbildade och bevandrade i Stockholmsgeografin på kuppen.
DAS till GUP? Inga problem, ta TUB:en, men glöm inte att byta vid SLU!
:P

Björn Forslund

Japp, när ni ska till Hjulmarknaden så kan ni t ex ta 76:an just från SLU!
Fast om ni åker från Cst blir det enklare med blåbuss 1.

Danne B.

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 25 november 2009, 12:30:34 PM
Dessutom kommer troligen också en Scania CR 111 från SL att finnas med :D

Kommer det finnas möjlighet att åka med denna? När kör den? Hela dagen?

//Danne

Kristian

Citat från: Björn Forslund skrivet 26 november 2009, 13:28:14 PMFast om ni åker från Cst blir det enklare med blåbuss 1.
Jag skulle hellre ta tunnelbanan till Gärdet och sedan buss 1. Om jag inte hade tagit bilen till marknaden, alltså. :)

Det ska bli skoj att se gammelbussar i aktion.

Staffan Sävenfjord

Låt den här tråden handla om Hjulmarknaden, som äger rum i Stockholm på lördag, och inte till att debattera om Stockholms roll här i världen.
Ett antal inlägg med avvikelse från ämnet har kvastats.

Martin J

Hejsan!
I morgon är det dags för en av årets höjdpunkter, Hjulmarknaden.

Frihamnshallen i Frihamnen, Stockholm. Marknad & auktioner. Öppet 11-16, fri entre.
Blåbusslinje 1 eller busslinje 76 till Frihamnen och sedan promenad ut på piren eller veteranbuss.

Hjulmarknadens hemsida hittar ni på länken nedan.
http://hem.passagen.se/donj/hjm/

Ser fram emot detta.
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram