Från SL:s störningssida

Startat av Karsten, 24 november 2009, 13:13:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Karsten

Buss 446: Inställd trafik mellan Nämdöstigen och Slussen
Trafiken är helt inställd mellan Nämdöstigen och Slussen för buss 446 sedan kl 8:21 på grund av...
Trafiken är helt inställd mellan Nämdöstigen och Slussen för buss 446 sedan kl 8:21 på grund av vagnfel.
Detta beräknas pågå till cirka kl 8:54.
Inskrivet: 2009-11-24 08:47

Vilket vagnfel, och på vilken plats, orsakar att uppskattningsvis 6-7 avgångar på rad tvingas inställas?

Skumt..

Ersa

Visserligen inte buss... men min absoluta favorit är ändå detta SMS från 2009-03-31:

"Roslagsbanan Kårstalinjen. BGA bill olika i Vallentuna är trafiken mellan Taby Kyrkb och Ormsta inställt bussarna är beställda /SL & Roslagståg"

Fredde

Citat från: Karsten skrivet 24 november 2009, 13:13:06 PM
Buss 446: Inställd trafik mellan Nämdöstigen och Slussen
Trafiken är helt inställd mellan Nämdöstigen och Slussen för buss 446 sedan kl 8:21 på grund av...
Trafiken är helt inställd mellan Nämdöstigen och Slussen för buss 446 sedan kl 8:21 på grund av vagnfel.
Detta beräknas pågå till cirka kl 8:54.
Inskrivet: 2009-11-24 08:47

Vilket vagnfel, och på vilken plats, orsakar att uppskattningsvis 6-7 avgångar på rad tvingas inställas?

Skumt..

Det handlar om en avgång. Lämpliga åtgärder är vidtagna angående detta meddelande.

/Fredde

Karsten

Citat från: Verspieder skrivet 24 november 2009, 16:37:00 PM
Visserligen inte buss... men min absoluta favorit är ändå detta SMS från 2009-03-31:

"Roslagsbanan Kårstalinjen. BGA bill olika i Vallentuna är trafiken mellan Taby Kyrkb och Ormsta inställt bussarna är beställda /SL & Roslagståg"

Ja, den där tillhör de bättre. Hur den kom till och hur det kom sig att den faktiskt skickades ut har jag mina aningar och åsikter om, men jag gör nog bäst i att hålla dem för mig själv. :P :P

Ersa

Citat från: Karsten skrivet 25 november 2009, 01:15:06 AM
Ja, den där tillhör de bättre. Hur den kom till och hur det kom sig att den faktiskt skickades ut har jag mina aningar och åsikter om, men jag gör nog bäst i att hålla dem för mig själv. :P :P

2-3 min senare kom ett nytt sms med exakt samma innehåll, dock författat på mer "standardsätt". 8)