Skall Vestarna i Skåne målas om?

Startat av hisen12, 22 november 2009, 16:32:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

hisen12

Vet ngn om VESTarna från Söderhamn ska målas om ngn, dom som är i lund altså! Visst äre ngn VEST V25 bredvid?

Walter

Nej de ska inte målas om, de rullar bara tillfälligt.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

hisen12

Simon Bertilsson

Bussmicke

Antagligen de Solaris som Veolia väntar på.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

hisen12

Vart tar VESTarna vägen efter det då? Skrot?

Bussmicke

Avvakta och se, Vet ej om de kan passa i Sjuhärad?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

hisen12

Jag vill iaf försöka hinna åka dom engång till (minst innan dom skrotas, Iofs har jag åkt dom varje vardag (skoldag) mellan 2004-2009. så det är mkt endÅ

Yujin Zhang

Annars har Veolia i Östergötland massor av sådana vagnar.

Möllers

Kan aldrig tänka dom ska till skroten sen bara den tanken  ::)

Tonniiie

Tjena allihopa! Är ni på forumet.. men enligt vad jag har hört ska VEST bussarna vara kvar Solaris bussarna ska endast ersätta
Lomma paketens bussar. (alltså linjerna 123,126,132,133,134,137,138 och 139). kanske några kommer även att köra till klågerup o Bara.

MVH Tonnie (bor i Lomma, Skåne)

Ersa

Varför skriver ni Vest med versaler?

Walter

Citat från: Tonniiie skrivet 28 november 2009, 17:50:28 PM
Tjena allihopa! Är ni på forumet.. men enligt vad jag har hört ska VEST bussarna vara kvar Solaris bussarna ska endast ersätta
Lomma paketens bussar. (alltså linjerna 123,126,132,133,134,137,138 och 139). kanske några kommer även att köra till klågerup o Bara.

MVH Tonnie (bor i Lomma, Skåne)

Det skulle kunna vara möjligt med omlack och ny stolsklädsel men det kan bara röra sig om några bussar av de 20 vestar som finns nu. Linje 142 till Svedala har haft många olika bussar som på sistone kört dessa linjer (bla a gamla kalmar bussar) så inget skulle inget förvåna mig mer, det som förvånar är att Skånetrafiken tydligen godkänner vikariebussar med höggolv på pendellinjer även om entreprenören har bussar som uppfyller kraven.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!