Huvudmeny

UL 182 till Bromma

Startat av Ersa, 22 november 2009, 02:19:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Ja, så här blir det om man loggar in med rätt omlopp för att köra 182:an. Nu är det dock ingen anledning för någon att bli upprörd. Felet är redan rapporterat till UL (den rätta vägen) och ska lösas.

Men visst är det kul att UL har väldigt många destinationer inom Stockholms län inlagda. Att Norrtälje, Stockholm och Rimbo finns i databasen förstår man ju sedan 639 & 807, men hur ofta har man behövt Rånäs, Kårsta, Grisslehamn och Kapellskär i linjetrafiken? Ännu roligare är de mer sydliga Bromma flygplats, Kista, och Solna.

virtual1

kista är väl inte så oväntat då vi har en ul-linje som går dit!

Ulf Berlin

Gick inte SWE 4550 i Bromma/Ekerö innan den blev flyttad?/Ulf

Martin S

På tal om felskyltningar. Så här brukade Söderhallens 5001-5020 skylta på 69K mot Kaknästornet. I över ett år skyltades de på detta sett från att 69K startades tills i våras då dessa vagnar utrangerades.

lil-sis

;D

Tur att de flesta inte verkar läsa på destinationskylten  8)

Mikael T Nilsson

Citat från: Ulf Berlin skrivet 22 november 2009, 12:30:16 PM
Gick inte SWE 4550 i Bromma/Ekerö innan den blev flyttad?/Ulf

Hej,

Enligt mina anteckningar flyttades 4550 från Märsta till Uppsala, men Märsta och Bromma delade några linjer och hade förmodligen samma destinationer inprogrammerade i sina bussar.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: Norrortsmicke skrivet 23 november 2009, 18:31:02 PM
Enligt mina anteckningar flyttades 4550 från Märsta till Uppsala, men Märsta och Bromma delade några linjer och hade förmodligen samma destinationer inprogrammerade i sina bussar.

Det har nog inte med saken att göra. Alla Swebus UL-vagnar har UL:s egen skyltdatabas, som fungerar på samma sätt som SL:s BussPC.
Då är jag mer nyfiken på "Uppsala via Gåvsta". Användes denna på UL809:an?

Yujin Zhang

Citat från: Verspieder skrivet 23 november 2009, 19:51:15 PM
Det har nog inte med saken att göra. Alla Swebus UL-vagnar har UL:s egen skyltdatabas, som fungerar på samma sätt som SL:s BussPC.

Nu är det väl ändå 805an du menar (eller 886an för den delen iofs)? ;)
Och jag vill få svaret till nej; tror inte jag har sett varken 805 eller 886 skyltat "Uppsala via Gåvsta".

Ersa

Citat från: Yujin Zhang skrivet 23 november 2009, 20:03:08 PM
Och jag vill få svaret till nej; tror inte jag har sett varken 805 eller 886 skyltat "Uppsala via Gåvsta".

805 heter den, ja. Tack. :)

Jocke Selling

Det kan kanske förklaras med att Busslink Norrtälje för några år sedan körde en 886 Uppsala-Alunda och åter ( via Gåvsta). Detta var ett av UL arrangerat trafikbyte för att hålla antalet vagnsomlopp på så låg nivå som möjligt.

RoTe

Citat från: Yujin Zhang skrivet 23 november 2009, 20:03:08 PM

Vissa 886 åker runt skyltade Uppsala via Gåvsta.
Sen om det är inlagt i init eller om förarna själva pillar vet jag ej.

Björn Ax

Citat från: RoTe skrivet 23 november 2009, 20:57:37 PM
Vissa 886 åker runt skyltade Uppsala via Gåvsta.
Sen om det är inlagt i init eller om förarna själva pillar vet jag ej.

Jodå. När jag körde för swebus så skyltade den Uppsala via gåvsta när man körde via omloppsnummer.

RoTe

Tämligen förlegad skyltning då alla 886 går via Gåvsta numera.

Mikael T Nilsson

Ok. Tack för info. :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.