Capitol utan frontrand men med mycket annat!

Startat av Mr H, 21 november 2009, 12:02:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr H

Som sägs nedan så var det en H30 som aldrig fick rand, vagn 5594. Tyvärr fick den inte behålla sin snibb ända till slutet då fronten målades helröd. Jag tror att det fanns en H30 till som hade snibb i vänstertrafik i högerutförande på linje 137, nämligen H30:en till vänster i bild, men den snibben målades bort mot rand redan före dagen H. 5594 har på bilden helt känslokallt fått regplåten placerad rakt över snibben, i vänstertrafik satt reg.plåten i mitten högre upp.

Det är i alla fall ingen risk att bussen kommer bort, välmärkt som den är! Att bilden är tagen vid Aga på Lidingö är svårt att missa och jag tror att årtalet är 1971.

Mr H

Niklas Bygdestam

Citat från: Mr H skrivet 21 november 2009, 12:02:47 PM

Som sägs nedan så var det en H30 som aldrig fick snibb, vagn 5594. Tyvärr fick den inte behålla sin snibb ända till slutet då fronten målades helröd. Jag tror att det fanns en H30 till som hade snibb i vänstertrafik i högerutförande på linje 137, nämligen H30:en till vänster i bild, men den snibben målades bort mot rand redan före dagen H. 5594 har på bilden helt känslokallt fått regplåten placerad rakt över snibben, i vänstertrafik satt reg.plåten i mitten högre upp.

Det är i alla fall ingen risk att bussen kommer bort, välmärkt som den är! Att bilden är tagen vid Aga på Lidingö är svårt att missa och jag tror att årtalet är 1971.

Mr H

Jag visste inte att det fanns bussar som blev märkta SL istället för SS men fick behålla snibben
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Peter Rost

Trevlig bild! :) Hur stort antal Capitoler var stationerade ute på Lidingö vid fototillfället?

/Peter

Peter Öden

Hej !

Bilden på H 30 5594 kan inte vara tagen 1971, notera att den
har den nyare reg.skylten ! Efter 1973 kan bilden vara tagen !!

Mvh Peter Ö

Niklas Bygdestam

Citat från: Peter Öden skrivet 22 november 2009, 08:35:15 AM
Hej !

Bilden på H 30 5594 kan inte vara tagen 1971, notera att den
har den nyare reg.skylten ! Efter 1973 kan bilden vara tagen !!

Mvh Peter Ö

Notera att bussen har dubbla regskyltar, både den gamla varianten med länsbokstäver och dagens variant. Var detta verkligen tillåtet? Var det inte meningen när man bytte att man skulle ta bort den äldre och ersätta med den nyare?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.