H52 i Kårsta

Startat av Viking, 20 november 2009, 08:31:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Viking

En kall vinterdag 1985 såg det så här härligt ut i Kårsta med omnejd, snart är det dax igen.

//Viking


Reklamen passar väl inte riktigt med bussens fyllnadsgrad....




Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Viking

Såpass, lång tomkörning från Hallstavik.....

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Bussmicke

Citat från: Lars Ödlund skrivet 20 november 2009, 10:00:08 AM
I Hallstavik hade vi en tur som kom upp på förmiddagen som 39:a, satt hela dagen, körde en 42:a och sedan tillbaka en 39:a

Smörjobb?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Citat från: Lars Ödlund skrivet 20 november 2009, 21:17:16 PM
Nä, att tillbringa dagen i Hallstavik var ingen höjdare.


Delat pass?

/Peter

Ersa

Citat från: Viking skrivet 20 november 2009, 08:31:43 AM


Dåvarande E3, och hållplatsen Väsbylund i södra Rö, med vändplanen på andra sidan vägen? Bussen pekar mot norr och kameran åt söder. (Med reservation för att vändplanen kanske byggdes senare)

Viking

Hej!

Jag tror att slingan var byggd då, tillsammans med parkeringen på andra sidan vägen.
Var det inte så att den slingan kom till mycket stor användning vid bråket om färdskrivare i bussar några år senare......

//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Ersa

#6
Citat från: Viking skrivet 23 november 2009, 14:49:40 PM
Jag tror att slingan var byggd då, tillsammans med parkeringen på andra sidan vägen.
Var det inte så att den slingan kom till mycket stor användning vid bråket om färdskrivare i bussar några år senare......

Visst var det så. Slingan ligger ju idag precis under 50 kilometersgränsen från Stockholm.
Men var inte avståndet mellan Väsbylund och Stockholm lite större 1985, eller hade nya E18 mellan Brottby och Söderhall öppnats då?

Viking

Fram till Söderhall var det väl öppet redan då

//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida