Huvudmeny

Ny buss hos Siljan Buss

Startat av Niclas Rosenius, 20 november 2009, 00:15:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

En ny sjukresebuss har Siljan Buss i förskaffat sig för linjen Dalarna-Uppsala Akademiska Sjukhus.

//Niclas

Bussmicke

Trevligt. Vilken tid var det alla bussana kom dit på förmiddagen?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 20 november 2009, 00:18:33 AM
Trevligt. Vilken tid var det alla bussana kom dit på förmiddagen?

Exakt när denna dyker upp vet jag inte men runt 11-tiden tror jag. Den rullar i alla fall tillbaka runt kl 14.

Den linje som KR trafikerar går 13,30 från UAS.

//Niclas

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 20 november 2009, 00:49:37 AM
när kommer KR dit?

Nångång på förmiddan, vet ej tid tyvärr.

//Niclas

Bergenga

Når man ser denne bussen med all skitten som på disse bildene er det helt ufattelig at det er en buss som bare er en måned gammel.

Bova har virkelig gjort jobben med å beholde 70-80-tallets stil så lenge som mulig. Selv om lyktene og sånt har blitt fornyet flere ganger så forteller likevel bussens helhet meg at den er minst 20 år gammel. Nei, gi meg heller en Jonckheere SH eller Volvo 9700 eller noe annet som ikke ser ut som det har rullet en million kilometer ennå.
Mvh.
Øyvind Berg

RoTe

Är föraren ambulansförare egentligen? Med tanke på uniformen.

1896

Miste far i buss denna körning vid senaste upphandlingen ?

Finns linjen Dalarna - Gävle kvar ? Vad körs den med för buss i så fall ?

Niclas Rosenius

Citat från: 1896 skrivet 20 november 2009, 09:43:41 AM
Miste far i buss denna körning vid senaste upphandlingen ?

Finns linjen Dalarna - Gävle kvar ? Vad körs den med för buss i så fall ?

Japp dom miste denna körning som synes.

Hur det är med den andra linjen vet jag inte.

//Niclas

GDG

Landstinget Dalarna bytte sträckning, så nu går linjen Mora-UAS. Den körs av ambulanspersonal från Landstinget. Så nu går det ingen buss till Gävle.

Nicklas K

Citat från: Bussmicke skrivet 20 november 2009, 00:49:37 AM
när kommer KR dit?

Kl 10,45 anländer bussen från Hudik dit till ingång 226. Kanske lite tidigare med tanke på nya E4.

Mvh NK

Taunusch

Citat från: RoTe skrivet 20 november 2009, 04:51:29 AM
Är föraren ambulansförare egentligen? Med tanke på uniformen.

Håller inte bussbolaget med buss och chaufför - och landstinget med övrig personal?

Det som får mig att tveka lite i detta fall är att chaufförens tröja verkar vara grön/gul precis som ambulansen brukar ha. Annars förekommer det på flera håll, bland annat i Dalarna och Sörmland, att sjuktransportchaufförer har "ambulansuniform" men i mörkblått och gult istället för grönt och gult.

adeln

Citat från: Stefan skrivet 21 november 2009, 18:38:39 PM
Håller inte bussbolaget med buss och chaufför - och landstinget med övrig personal?

Det som får mig att tveka lite i detta fall är att chaufförens tröja verkar vara grön/gul precis som ambulansen brukar ha. Annars förekommer det på flera håll, bland annat i Dalarna och Sörmland, att sjuktransportchaufförer har "ambulansuniform" men i mörkblått och gult istället för grönt och gult.

Personalen ombord är ambulanssjukvårdare, båda två. Känner chauffören på bilden. Siljan buss står "bara" med buss personalen kommer företrädesvis från Rättvik så bussen stor oftast stationerad där i veckorna. Händer väl ganska ofta att siljanbuss behöver bussen till annat på helgerna... Så har jag förstått det.

1896

Nu har jag svaret på mina egna frågor: -Resenärer som ska till Gävle byter till tåg i Borlänge, och landstinget har bara en buss numera, som går Mora-Borlänge-Falun-Hedemora-Uppsala-Stockholm, och tillbaka, och Far i buss hade inte ens lämnat någon offert i upphandlingen.