Huvudmeny

Nu börjar dom komma

Startat av j-a, 17 november 2009, 18:09:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

j-a

Nu börjar dom komma till Dalarna dom där nya Nobina :)

UglyJazz

Jag tycker fortfarande att detta är ett utmärkt exempel på pengar i sjön (till effektiviseringskonsulten?)

NOBINA Dambindor -Snart i en ICA-butik nära dig...
Gold Wing 1800 på fritiden, annars kört yrkesmässigt i 23 år nu...

Zella

Nobina och jag ska på bio...
Jag har ont i huvudet, få ta en Nobina brustablett...
Nobina försäkringar, Nobina Revisorbyrå...

Namnet låter precis som vad som helst...  :-\

Cero

Ja nog för att man sett många tokiga företagsnamn som ett resultat av ett dyrt namnbyte, men frågan är om inte detta tar priset. Nobina kan verkligen stå för vad som helst. Det är ju inte ens någon "punch" i namnet. Det känns bara fegt och intetsägande.

BadTab

De kanske ska slå sig in på läkemedelsförsäljning-nu när monopolet är avskaffat... 8)

AO

Vad säger Veolia och Arriva om den verksamheten de ägnar sig åt? Swebus, eller numera Nobina är ett så pass stort företeg i Sverige så det kommer nog vara välkänt vad de pysslar med för verksamhet ganska snart  :)

Cero

Citat från: AO skrivet 17 november 2009, 23:06:51 PM
Vad säger Veolia och Arriva om den verksamheten de ägnar sig åt? Swebus, eller numera Nobina är ett så pass stort företeg i Sverige så det kommer nog vara välkänt vad de pysslar med för verksamhet ganska snart  :)

Veolia säger ingenting så länge man inte vet vad de pysslar med. Personligen tyckte jag bättre om Connex som man med lite vilja kan associera till "connect" vilket kan appliceras på transportverksamhet. Veolia som namn är också i mitt tycke mesigare än Connex men inte så tunt som Nobina. Arriva däremot är antagligen framlekt ur engelskans arrive, dvs komma fram, vilket ger en vink om vad det handlar om.

RoTe

Bästa är att alla tror dom ringt fel nu när vi börjat svara Nobina på jobbet! Slipper ta hand om massa vilset folk...

Staffan Sävenfjord

Citat från: RoTe skrivet 18 november 2009, 13:30:02 PM
Bästa är att alla tror dom ringt fel nu när vi börjat svara Nobina på jobbet! Slipper ta hand om massa vilset folk...

Namnbytet äger rum 1 december så ni kanske kunde vänta med att svara Nobina till dess.

RoTe

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 18 november 2009, 13:34:28 PM
Namnbytet äger rum 1 december så ni kanske kunde vänta med att svara Nobina till dess.

Nä varför det? Företaget kommer vad jag förstått inte göra någon reklam utåt för namnbytet så vad spelar det för roll?

Muk

Jag råkade skriva in fel adress i webbläsaren och fick upp sidan http://www.nobia.se, men där var det väldigt få bussar.  :)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Muk skrivet 18 november 2009, 13:56:43 PM
Jag råkade skriva in fel adress i webbläsaren och fick upp sidan http://www.nobia.se, men där var det väldigt få bussar.  :)

Jo, gör man fel på en bokstav kan det mest oväntade hända. Som när www.swebuss.se gick direkt till en porrsida.
Skriver man adressen rätt kommer man inte helt oväntat till Concordias Bus hemsida än så länge http://www.nobina.se/

Nicklas K

Citat från: Muk skrivet 18 november 2009, 13:56:43 PM
Jag råkade skriva in fel adress i webbläsaren och fick upp sidan http://www.nobia.se, men där var det väldigt få bussar.  :)

Jag ser framför mig hur många felrigningar det kommer att bli om man gör en likadan felstavning på Hitta eller Eniro...... :
1. Någon som vill beställa kök hamnar hos Nobina (Concordia Bus)
2. Någon som vill prata bussar hamnar hos Nobia.... Fast de kanske är bussiga där ?  ;)

Bara en liten tanke såhär på morgonkvisten.....  ::)

/NK

Ersa

Citat från: Nicklas K skrivet 19 november 2009, 04:29:43 AM
Jag ser framför mig hur många felrigningar det kommer att bli om man gör en likadan felstavning på Hitta eller Eniro......

Tja, t.o.m. journalisterna på de stora tidningarna har ju oerhört svårt att stava till de andra firmanamnen redan nu.
Man kan ju läsa, "Viola", "BussLink", "Swedbuss" och annat kul... ::)